Teadur: Baumgarteni hüpe oli eelkõige reklaam ja suutlikkuse näitamine

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Felix Baumgartner hüppel
Felix Baumgartner hüppel Foto: SCANPIX

Felix Baumgartneri langevarjuhüpe enam kui 38 kilomeetri kõrguselt stratosfääri alumisest kihist ei olnud teaduslik saavutus, vaid pigem reklaam ja inimese suutlikkuse näitamine, ütles Tallinna tehnikaülikooli füüsikainstituudi vanemteadur Vladislav Pustõnski.

«See on pigem reklaamiettevõte ja ettevõtmine, et näidata seda, mida inimene suudab teha. Teaduse jaoks oli stratosfääri uurimine stratostaatide abil tähtis mitukümmend aastat tagasi, kui ei olnud veel teisi võimalusi, aga praegu selleks kasutatakse meteosondi, mis lendavad ilma inimesteta, ja tehiskaaslasi,» selgitas teadur, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

«Need hüpped teostati just selleks, et välja selgitada, kas inimene saab lennukist välja hüpata, juhul kui lennukiga midagi juhtub - just sõjalennukist, mis lendab hästi kõrgel, mis lendab stratosfääris. Praegu me juba teame, et inimene saab seda teha, ja sellised eksperimendid on kasulikud just selliste juhtumite modelleerimiseks,» ütles Pustõnski.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles