ERRi nõukogus jäi toetuseta viis erandkorras reklaami näitamise taotlust

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti Rahvusringhäälingu (ERR) nõukogu andis täna loa näidata tuleval aastal erandkorras reklaami või sponsorteavet kaheksa kultuuri- või spordisündmuse ülekandmisel, viis taotlust jättis nõukogu aga toetuseta.

«Nõukogu on arusaamisel, et reklaami näitamine rahvusringhäälingus on erand, mille võimaluse on seadusandja andnud. See pole kohustus või blankoveksel, mis tähendab ka seda, et kõiki taotlusi, mis laual olid, käsitleti eraldi,» ütles ERRi nõukogu esimees Agu Uudelepp Postimehele.

Uudelepa sõnul lähtuti ringhäälinguseaduse sättest, mille kohaselt võib nõukogu lubada ERRis erandina reklaami või sponsorteavet edastada, kui see kaasneb avalikkusele eeldatavalt suurt huvi pakkuva kultuuri või spordi suursündmuse ülekandeõigusega. Tema sõnul kiideti sponsorteabe edastamine heaks peamiselt kultuurisündmuste ja nii rahvusvaheliste kui rahvusvahelist huvi pakkuvate sündmuste puhul.

Kultuuriüritused, mille ülekandmisel lubas ringhäälingunõukogu reklaami või sponsorteavet näidata, on Jazzkaare Jõulujazz, Eurovisiooni lauluvõistlus, Viini Filharmoonikute kontserdid ning Pimedate Ööde Filmifestival. «Kultuurisündmuste osas oli ettepanek näidata seda ka Nargen festivali puhul, kuid selle taotluse juurde otsustas nõukogu tulla tagasi kevadel, kui on selge, millise kontserdi ülekandeõigust juhatus soovib,» ütles Uudelepp.

Samuti otsustas nõukogu lubada sponsorteabe edastamist, kui üle kantakse selliseid spordisündmusi nagu Tartu maraton, laskesuusatamise IBU karikasarja etapp Otepääl, Euroopa kergejõustiku föderatsiooni aastagala Tallinnas ning Eesti olümpiakomitee parimate sportlaste tänuüritus «Spordiaasta tähed».

Viis taotlust jättis nõukogu toetuseta. Nii ei lubanud nõukogu reklaami ega sponsorteavet edastada Eesti jalgpallikoondise MM-valikmängude ja sõprusmängude, Eesti korvpalli meistriliiga play-off'ide ja EM-valikmängude, võrkpalli MM-võistluste valikturniiri ja käsipalli MM-võistluse valikmängu, aga ka kergejõustiku MM-võistluste ja Eesti kergejõustiku meistrivõistluste ülekandmisel.

14 taotlusega soovis juhatus luba, et näidata järgmisel aastal ERRis kokku 360 minutit sponsorteavet või reklaami. «Taotlusi oli meil laual umbes selles mahus, mida Eestis kommertskanalid näitavad kahe ja poole saatepäevaga. Rahuldatud taotlusi oli veelgi vähem, mis näitab rahvusringhäälingu nõukogu kindlat tahet hoida erandid tõesti eranditena,» lisas Uudelepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles