Valimiskampaania, mis tagas Barack Obamale teise ametiaja Valges Majas ning neelas miljoneid dollareid kaotuse vastu võtma pidanud vabariiklase Mitt Romney isiklikku raha, oli ajaloo kallim ja pikim.
USA valimiskampaania oli aegade pikim ja kallim
Uurimiskeskuse Center for Responsive Politics andmetel läks kogu tänavune presidendi- ja kongressivalimiste kampaania maksma rekordilised kuus miljardit dollarit (üle 4,68 miljardi euro), mis ületab 2008. aasta rekordilise valimiskampaania maksumuse 700 miljoni dollariga (rohkem kui 546 miljoni euroga).
Suurem osa valimiskampaaniale kulutatud rahast pärineb suurkorporatsioonidelt ja nende juhtidelt. Kõige rohkem kulutati seejuures telereklaamidele.
Valimiskampaania algas juba 2010. aasta vahevalimistega, mis aitasid kongressi esindajatekojas võimule vabariiklased, keda valijad kaks aastat varem karistasid majanduskrahhi põhjustamise eest.
Seejuures tühistas Ühendriikide ülemkohus samal aastal valimiskampaaniale ja parteide rahastamisele kehtinud piirangud, leides näiteks, et isikliku ja äriühingu raha annetamine on osa sõnavabadusest, mis tagab õiguse toetada endale sobivat maailmavaadet ja kandidaati. Ka leidis USA kõrgeim kohus samale põhjendusele viidates, et korporatsioonide annetustele ei tohi seada ülempiire.