Eesti õpetajatel jääb puudu motivatsioonist

Heidi Ojamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu / Postimees

Värsked Eesti üldhariduskoolide hindamise raportid näitavad, et Eesti õpetajate ettevalmistus ja täiendamisvõimekus on hea, kuid õpetajatel puudub õpetamise motivatsioon.

Haridusministeeriumi asekantsler Kalle Küttis ütles, et õpetajate professionaalse arengu tagamiseks tuleks tõsta pikas perspektiivis õpetajate palka, vahendasid ERRi raadiouudised.

Praegu võib tema sõnul õpetajate professionaalsusega rahule jääda, seda nii rahvusvaheliste kui kodumaiste uuringute põhjal. Küttise sõnul on aga probleemiks õpetajate motivatsioonipuudus.

«PISA-testi tulemuste järgi on Eesti õpetaja väga tubli ja võiks tõepoolest hüpata ja trummi lüüa. Aga nende samade uuringute tulemuste järgi küsitakse ka õpetaja kohta andmeid ja õpetaja pole rahul oma eluga. Me küsimegi, et kui lastel on head tulemused, aga õpetaja ei ole rahul oma tööga koolis, järelikult midagi ei ole korras,» lausus Küttis. 

Uuel aastal peaks õpetajad saama mõningase palgatõusu, teistest enam peaks tõusma nooremõpetajate palk. Samas läheb palgatõusuks ka osa õpetajate täiendkoolituseks mõeldud rahast.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles