Kes nõuavad ministri perelt võlga tagasi?

Risto Berendson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autorollole kuulunud veok Keit Pentus-Rosimannuse kodu ees.
Autorollole kuulunud veok Keit Pentus-Rosimannuse kodu ees. Foto: Kaarel Tigas / Õhtuleht

Kes on keskkonnaministri isa transpordifirma pankrotiloos Keit Pentus-Rosimannuse poolt «võlaküttideks» ristitud isikud? Avalikkuse jaoks korrektse taustaga ettevõtjad, kellest ühe tegevusala on pankrotiprotsessides nö. lootusetuks peetavate võlgade tagasivõitmine ja teisel krediiditankimine.

«Me oleme teisigi sarnaseid võlgasid varast tühjaks kanditud pankrotis ettevõtetest hiljem tagasi võitnud,» ütleb Autorollo pankrotitoimkonna esimees Ingmar Pärn.

Pärn on võlgadega tegelenud viimased 12 aastat. Tema seaduslik taust on puhas. Ainus ametlik seaduserikkumine on üks deklaratsiooni õigeaegselt esitamata jätmise eest maksuametilt saadud trahv.

«Autorollo pankrotis olid selged indikaatorid, et toimunud on pahatahtlik majandustegevus. Seetõttu võtsime siin riski, sest kuriteo puhul võib raha tagantjärgi kohtus kätte saada,» räägib ta. «Minupoolest võiks kostjaks kohtus olla kasvõi president Barack Obama, oluline on, et sulitseti.»

Pärna osalusega Krediidikorraduse OÜ-l on keskkonnaministri isa pankrotis transpordifirma Autorollo vastu nõudeid üle 300 000 euro. Suurima neist moodustab Swedbankilt omandatud 194 705 euro suurune nõue. Raha, mille pank oli juba lootusetuna maha kandnud ja mille Pärn üle ostis.

Teise osa Pärna esindatavast nõudest moodustab kütusekrediidiga tegeleva ettevõtte Port One 113 339 eurot. Ehkki nõuet esindab Pärna Tallinnas Pärnu maanteel vanas ajakirjandusmajas tegutsev Krediidikorralduse OÜ, läheb selle tagasivõitmise korral osa Port One taskusse.

2004. aastast tegutsev Port One pakub rahvusvaheliste autovedudega tegelevatele ettevõtetele krediitkaarte, millega saab välismaal tankida ja millega on ette tasutud eri riikide teemaksud. Viimastel aastatel minimaalselt kümnekonna miljoni euro suuruseid käibeid näitava ettevõtte aastakasumid jäävad miljoni euro kanti.

Port One juht Teet Järvekülg ei nõustu Keit Pentus-Rosimannuse halva maiguga hinnanguga nagu oleks Pärn võlakütt. «Meil on Krediidikorraldusega varasem hea koostööpraktika ja seetõttu andsime selle võlanõude neile väljanõudmiseks üle,» ütleb ta.

Temagi on seisukohal, et Autorollo pankrotis käituti kriminaalselt. Juhtumiga seoses esimeses ajakirjandusele antud intervjuus mainib Järvekülg, et puutus ühe skeemis osalenud isikuga, Hillar Taltsiga (firmade likvideerija, kes sai segastel asjaoludel Autorollost 2009. aastal miljon krooni laenu – RB) kokku juba kaheksa aastat ühes teise pankrotiloos ja mõlema juhtumi käekiri kattub.

Järvekülje väitel teeb Autorollo ainulaadseks fakt, et skeemi kaasati professionaalne advokaat - vandeadvokaat Siim Roode. Mees, kellele Pentus-Rosimannus soovitab Postimehel adresseerida edaspidised kõik Autorolloga seonduvad sisulised küsimused.

«Võlakütt» Pärn on võla asjus kohtunud Roode ja mitmete tehingute järel Autorollo vara omanikuks saanud Valjo Liivamägiga. «Nende ettepanek oli, et andke meile krediiti ja siis me vähendame teie võlga kuus korda,» ütleb Pärn.

Teisisõnu - mingeid sisulisi kompromissläbirääkimisi pankrotitoimkonna ja vastaspoole vahel ei toimu. «Roode poolne nn. kompromissettepanek oli lõpetada nende tülitamine, sest sellega pääseme endapoolsetest kohtukuludest.»

Pärn räägib, et ilmselt ei uskunud vastaspool neid oma infoga nii kaugele jõudvat. «Jah, meie vastas on Eesti eliit poliitperekond. Meil ei ole lihtne. Kuid see ei muuda asja sisu.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles