Gotlandi lähistel hätta sattunud kaubalaev jõudis Liepajasse

Küllike Rooväli
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rootsi piirivalve foto Ojamaa lähedal hätta sattunud kaubalaevast Scot Isles.
Rootsi piirivalve foto Ojamaa lähedal hätta sattunud kaubalaevast Scot Isles. Foto: aftonbladet.se

Täna hommikul Gotlandi lähistel hätta sattunud Inglise lipu all sõitev kaubalaev Scot Isles jõudis kella 18 ajal Liepaja sadamasse tormivarju, kus hinnatakse laeva ja selle lasti olukorda ning sellest tulenevalt otsustatakse, kas last tuleb ümber lossida.

Merel liikuma pääsenud lastiga kohati kuni 25-kraadisesse kreeni vajunud briti kaubalaeval Scot Isles aitas turvaliselt sadamasse pääseda Eesti firma Tallink reisilaev Regina Baltica, mis on praegu teel Inglismaalt Harwichist kodusadamasse Riiga. Regina Baltica läbis Postimehe allika sõnul just õnnetuspiirkonda, kui Scot Isles hädakutsungi andis ning tõttas alusele appi, et seda vajadusel turvata ning meeskonda abistada. Rootsi merevalvekeskus määras Regina Baltica kohapealseks päästetööde juhiks, mis tähendas, et kogu side ja olukorra raportid käisid läbi Regina Baltica.

Regina Baltica muutis varem kavandatud kurssi ja selle asemel, et otse Riiga suunduda,  saatis kreeni vajunud hädasolijat teekonnal üle Läänemere, et vajadusel laeva meeskond turvaliselt oma pardale võtta. Samuti abistas Tallinki laev alust sidepidamisel nii Rootsi kui Läti päästelaeva ja -lennukiga, kuna piirkonnas ilmnesid raadioside probleemid.  Seetõttu käis kogu side hädasolijaga läbi Regina Baltica.

Regina Baltica meeskonnaliige ütles Postimehele, et Rootsi merepääste pakkus Scot Islesile algselt võimalus minna sisse Gotlandile Visby sadamasse, aga kuna sel puhul võinuks kreen lainetuse suuna tõttu suureneda, otsustas Scot Islesi kapten võtta suuna Liepajasse. Teel sinna õnnestus meeskonnal ka kreeni vähendada. Läti päästekopter pakkus meeskonnale ka võimalust vintsimise teel evakueeruda, kuid ka algselt lahkuda mõelnud kaks laevapere liiget loobusid sellest. Kopter ei saanud hädasolija juures kaua olla, sest kütus hakkas lõppema. Seega jäi avaristile kuni Liepajasse jõudmiseni abiks Regina Baltica.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles