Tänasest algavad Soome lahel jäämurdetööd

Heidi Ojamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui lõpuks Eestile ostetud Botnica (pildil) on 24 meetrit lai ja 97 meetrit pikk, siis ehitamata jäänud jäälõhkuja laius pidi olema 26 meetrit ja pikkus üle saja meetri.
Kui lõpuks Eestile ostetud Botnica (pildil) on 24 meetrit lai ja 97 meetrit pikk, siis ehitamata jäänud jäälõhkuja laius pidi olema 26 meetrit ja pikkus üle saja meetri. Foto: Küllike Rooväli

Tänasest algavad jäämurdetööd Soome lahel, tulevast esmaspäevast, peab kõigil Sillamäe ja Kunda sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindatavatel laevadel olema jääklass 1C või peamootori võimsus 1600 kilovatti.

Jäämurdja vedurlaev-pargas koosseise ei teeninda, teatas amet.

Jäämurdja Botnica, mida Veeteede amet rendib Soome lahel jäämurdeteenuse osutamiseks väljakuulutatud riigihanke võitnud AS-ilt Tallinna Sadam, siirdus Sillamäele tööpiirkonda eile, 27. jaanuari õhtupoolikul. Jäämurdja Tarmo on Hundipea sadamas väljasõidu valmisolekus, et vajaduse korral tööpiirkonda sõita.

Praegu on jääolud Soome lahel Kunda ja Sillamäe sadama piirkonnas keskmise raskusega ja väiksema peamasina võimsusega laevad vajavad jäämurdja abi Sillamäe sadama külastamisel.

Pärnu ja Liivi lahel jätkuvad jäämurdetööd. Jäämurdeperiood algas selles piirkonnas möödunud aasta 19. detsembril ja jäämurdetöid teeb Veeteede Ametile kuuluv mitmeotstarbeline laev EVA-316. Ettenägematute olukordade puhuks, mil EVA-316 vajab asendamist seoses teiste eriotstarbeliste ülesannetega, on varujäämurdja prahtimise leping sõlmitud AS-ga PKL.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles