Lukas: õpetaja füüsiline sekkumine võib ära hoida suurema kahju

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõnis Lukas.
Tõnis Lukas. Foto: Kristjan Teedema

Õpetajal peab olema füüsilise sekkumise võimalus õpilaste lahutamiseks, kui ta selle sekkumisega hoiab ära suurema kahju või valu tegemise õpilaste vahel, leiab endine haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas.

Tänases Postimehes kirjutab psühholoog Avo-Rein Tereping, et õpetajal peab olema õigus end füüsiliselt kaitsta, kuna õpetajad on pätistunud noorhärrade ja preilide ees kaitsetud.

«Ma arvan, et õpetajal peab olema füüsilise sekkumise võimalus õpilaste lahutamiseks, kui ta selle sekkumisega hoiab ära suurema kahju või valu tegemise õpilaste vahel,» rääkis Lukas Postimehele. «Muidugi ka enda kaitseks, et mõõdukalt, otstarbekalt ja proportsionaalselt ennast füüsiliselt kaitsta.»

Lukas kirjeldas üht juhtumit, mida oma kogemusest mäletab: «Kui kaks seitsmenda klassi poissi ennastunustavalt kaklevad maas, üks all ja teine peal, ja neid ümbritseb sõõr õpilasi, kes ei saa midagi teha ja kõik saavad aru, et kellelegi tehakse oluliselt haiget ja poisid ise ei suuda olukorda lahendada ja on ümbruse unustanud, siis võib minu meelest õpetaja minna ja nad lahutada, tõmmates nad mõlemad maast üles.»

Ta rõhutas, et selleks, et ära hoida palju suurema kahju ja valu tekitamist, peaks olema võimalus sekkuda. Samuti peaks Lukase hinnangul olema võimalus õpetajal ennast kaitsta, kas ründajat eemale lükata või muul mõõdukal moel.

«Tegelikult ma arvan, et ka praegu on see täiesti mõeldav, aktsepteeritav ja lubatav teatud piirides, ainult, et õpetajad on tehtud pisut hellaks sellega, et vahepealsetel aegadel on olnud kohtujuhtumeid,» rääkis Lukas. «Seetõttu ei kasuta õpetaja võibolla kõiki võimalusi, mis tal praegu seadusega on olemas.»

Kas Lukase hinnangul oleks mõeldav ka see, kui õpetaja võiks probleemse õpilase klassist välja tõsta või teda kuni rahunemiseni kinni hoida?

«See nõuab olukorra analüüsi – kui vana õpilasega on tegemist, mis võib järgneda, kas tegemist on probleemse õpilasega, kas lähedal on teisi. Olukorda peaks hindama vanem inimene ehk õpetaja. Teatud olukordades võib vastus olla «jah», teatud olukordades «ei»,» vastas Lukas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles