Kodakondsusbürood töötavad täistuuridel

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
KMA Sõle teenindussaal. Kõige kauem tulebki oodata fotoautomaadi järjekorras.
KMA Sõle teenindussaal. Kõige kauem tulebki oodata fotoautomaadi järjekorras. Foto: Peeter Langovits

Politsei- ja piirivalveameti ametnikud pingutavad, et tulla toime dokumendivahetajate mullusest veelgi suurema hulgaga. Suuremates büroodes võetakse päevas vastu umbes tuhat passitaotlust.

Umbes aasta tagasi kirjeldas Postimees järjekordi kodakondsusbüroodes – saalid olid rahvast täis, inimesed ootasid tunde järjekorras, et taotlusi sisse anda, palju oli nurinat ja pahameelt.

PPA võttis mullu ette mitmeid samme, et järjekordi vähendada – palgati ajutisi töötajaid, võeti kasutusele elektrooniline aja broneerimise süsteem, avati uusi teeninduspunkte.

Nüüd on olukord juba teine. Näiteks Tallinnas Sõle kodakondsusbüroos võis tööpäeva hilishommmikul näha küll kümneid inimesi, kuid ainus järjekord lookles passifoto masina juures. Selles tuli küll seista 10-15 minutit, kuid masina kõrval seisis büroo töötaja, kes juhendas pildistamist, keerutas istepinki vastavalt inimese pikkusele üles ja alla ning aitas hinnata inimeste kaasa võetud piltide sobivust.

Ka järjekorra piletimasina juures seisis eraldi töötaja. Kui aga passitaotluse pilet saadud, tuli enam-vähem kohe ekraanilt vaadata, mitmendasse letti suunduda. Passilauast saadeti andmed otse kassasse, kus sai täpse summa riigilõivu maksta.  Kogu toiming büroos ei võtnud enam kui pool tundi. Oli näha, et kõik letid olid ametnikke täis ja inimesed said oma asjad kiirelt aetud. Lõunasel ajal oli aga olukord kriitilisem, sest siis oli korraga külastajaid rohkem ning osa teenindajaid lauast eemal.

Ometigi näitab praegune olukord, et politsei- ja piirivalveameti pingutused on vilja kandnud, sest passivahetajate arv on mullusest veel suurem. Kui eelmisel aastal anti välja  kokku ligi 467 500 isikut tõendavat dokumenti, siis tänavu prognoositakse mahuks koguni üle 611 600.

See tähendab, et ühes büroos võidakse praegu päevas vastu võtta üle 1000 dokumenditaotluse päevas - näiteks Tallinnas Narva maanteel Foorumi keskuses asuvas büroos võeti vastu 28. jaanuaril 1062 ja 29. jaanuaril 936 taotlust. Sõle büroos võeti vastu neil samadel päevadel 845 ja 712 taotlust.

Selleks on ennekõike palju teenindajaid vaja. Kui veel aasta tagasi võis näha tühjalt seisvaid teeninduslaudu, siis nüüd enam mitte. «PPA on planeerinud teenindajaid viisil, et võimalusel oleks tagatud päeva jooksul teenindaja olemasolu kõikidel teeninduskohtadel. Näiteks Narva mnt teenindussaalis oli neil päevadel 26 teenindajat ning Sõle teenindussaalis 24 teenindajat,» ütles PPA pressiendaja Katrin Rohtla.

Kuna on teada, et nii sel kui eelolevatel aastatel on passivahetajaid palju, töötab sel aastal Tallinna teenindustes lisatööjõuna kokku 43 koosseisuvälist klienditeenindajat.

Selleks kulub ka rohkem raha. «2013. aasta taotluste mahtudega toimetulekuks olme planeeritud rakendada 63 koosseisuvälist töötajat, kelle arvestuslik palgakulu kokku on 623 020 eurot,» ütles Rohtla.

Sellest hoolimata soovitab PPA uue dokumendi saamisele kuluva ajaga arvestada. Seetõttu tuleb oma passi või ID-kaardi kehtivust igaks juhuks kontrollida ja seda varakult taotlema asuda, võimalusel isegi posti või e-posti teel. Teeninduses saab kiiremini, kui on kaasas fotograafi juures tehtud foto ja enne ära makstud riigilõiv.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles