Riigi uus parvlaev saab nimeks Wrangö

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laevaehitus Eestis.
Laevaehitus Eestis. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Majandus- ja kommunikatsioonimister Juhan Parts kinnitas täna mandri ja Prangli saare vahel ühenduse pidamiseks ehitatava laeva nimeks Wrangö, mis on Prangli saare ajalooline nimi.

Loksa laevatehases ehitatav jääklassi teraskorpusega reisiparvlaev, mis on ette nähtud mandri ja Prangli saare vahel aastaringseks ühenduse pidamiseks, peab valmima 2014. aasta märtsiks.

Laeva ehitamine maksab kolm miljonit eurot ning seda rahastab täies ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fond.

Prangli parvlaeva ehitusleping sõlmiti osaühinguga Reval Shipbuilding 19. märtsil 2012. Ehitatava laeva salongis on 42 ning selle kohal oleval avatud päikesetekil reisijate salongi peal lisaks 32 istekohta.

Avatud peatekil on koht ühele autole pikkusega kuni 8 m või kahele sõiduautole. Aluse maksimaalne pikkus on 24,6 meetrit ning laius 6 meetrit.

Laev on võimeline liikuma purustatud jääs ning läbima kuni 20 cm paksust silejääd ning on projekteeritud sellisena, et sobib ka ühenduse pidamiseks Aegna ja Naissaarega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles