«Kergem ja õnnelikum»: Kiire kaalulangetamine ei ole alati õige.

Paljud tahaksid alla võtta kiirelt ja ilma erilise vaevata, kuid spetsialistidel on sellest oma arvamus.

Pervõi Baltiiski kanalil jooksva tõsielusaate «Kergem ja õnnelikum» treener Igor Obuhovski soovitab: et käivitada kaalu langetamist, piirake kõigepealt rasva, või ja magusa tarbimist. Õigem oleks öelda, et mitte ainult piirake, vaid lausa vältige. Samuti on vaja välistada alkohol. Projekti dietoloog Svetlana Fus lisab: oluline moment, mis tõepoolest töötab – tuleb muuta oma toitumisharjumusi.

Dietoloogi Svetlana Fusi soovitused:

  • Minge tasapisi üle tervislikule toitumisele ning pidage sellest kinni kogu oma elu. Ärge kunagi «olge» dieedil, see on mõtetu.
  • Lisage füüsilist koormust. See on efektiivsem kui end näljutada.
  • Toidust keeldumine või järsk piiramine ei vii efektiivselt kaalulangetamiseni. Kaal langeb ainult alguses ning hiljem viib see hoopis ainevahetuse aeglustumiseni.
  • Koristage toidust ära suhkur ja toiduained, mis seda sisaldavad. Suhkur asendage väikestes annustes kuivatatud puuviljade või meega. Suhkur takistab kaalu langetamist mitte ainult «tühjade» kalorite tõttu vaid ka tekitab nn. magusasõltuvust, mis «sunnib» Teid ikka ja jälle magusat tarbima.
  • Piirake rafineeritud valget jahu sisaldavate toitude tarbimist. Need võivad tekitada sama probleemi, mis suhkur. Kasutage toitumises täisteravilja, mitte selle ümbertöödeldud produkte. Täisteraviljad on B-vitamiini allikas, mis osaleb süsivesikute sünteesis.
  • Tarvitage rohkem juurvilju nii toorelt kui ka töödelduna – mitte vähem kui 400-500 gr päevas. Juurviljad ja täisteraviljad sisaldavad kiudaineid, mis seovad üleliigset rasva, toksilisi aineid ning aitavad kaasa soolestiku tööle, vähendades seega vähki haigestumise riski.
  • Kui tarvitate piimtooteid, eelistage väherasvaseid sorte. Piimarasv sisaldab küllastunud rasvhappeid, mille küllus tekitab negatiivselt kolesterooli. Pidage meeles, et piimatooted ei tohi sisaldada liiga palju rasva, kuid ka ei tohi olla päris rasvatud.
  • Rasvased liha ja vorstitooted asendage kanafilee, kalkuni ja vasikalihaga. Kõige sagedamini tarvitage kala. Sel viisil saate vähendada kontrollimatut «peidetud» rasva tarbimist.
  • Jaotage toit ühtlasteks portsioonideks. Siis saate vältida liigsöömist ja näljatunnet.

Võtame koos kaalu alla, jälgides showd «Kergem ja õnnelikum» Pervõi Baltiiski kanalil, laupäeviti kell 18:00.
 

Prindi
Sisuturundus
reporter.ee videod
suur jaht leedu autovarastele
reede, 12. veebruar
olukord gruusias
rootsi ralli
new yorgi moenädal
elu24 uudised
Sekeldused riigiametis
Elu24
Päevakava
Just nüüd00:01
12VeebrEesti balleti grand old lady Mai Murdmaa dokumentaalfilmis «Ballettmeister»>
Homme12:00
13VeebrPostimehe otsepilt: vaata noorte suusasarja III etappi>
Homme17:00
13VeebrPostimehe otsepilt: Tartu Bigbank jahib võidulisa>
Viimased uudised
TarbijaKõik
VideoKõik
TehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
Eesti laulKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Marju Marynel Kuut

70

Marju Marynel Kuut

laulja

Jüri Marran, 79

maalikunstnik

Madis Üürike, 73

äri- ja riigitegelane, endine rahandusminister (1992-1994)

Viive Rosenberg, 73

põllumajandusteadlane ja poliitik, IX riigikogu liige

Aare Kööp, 62

ettevõtja, endine purjetaja

Ülar Mark, 48

arhitekt

Silver Meikar, 38

poliitik

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Pilt.postimees.ee viimati lisatud
kasutaja elve galeriist
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisemate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE