«Kergem ja õnnelikum»: Kiire kaalulangetamine ei ole alati õige.

Paljud tahaksid alla võtta kiirelt ja ilma erilise vaevata, kuid spetsialistidel on sellest oma arvamus.

Pervõi Baltiiski kanalil jooksva tõsielusaate «Kergem ja õnnelikum» treener Igor Obuhovski soovitab: et käivitada kaalu langetamist, piirake kõigepealt rasva, või ja magusa tarbimist. Õigem oleks öelda, et mitte ainult piirake, vaid lausa vältige. Samuti on vaja välistada alkohol. Projekti dietoloog Svetlana Fus lisab: oluline moment, mis tõepoolest töötab – tuleb muuta oma toitumisharjumusi.

Dietoloogi Svetlana Fusi soovitused:

  • Minge tasapisi üle tervislikule toitumisele ning pidage sellest kinni kogu oma elu. Ärge kunagi «olge» dieedil, see on mõtetu.
  • Lisage füüsilist koormust. See on efektiivsem kui end näljutada.
  • Toidust keeldumine või järsk piiramine ei vii efektiivselt kaalulangetamiseni. Kaal langeb ainult alguses ning hiljem viib see hoopis ainevahetuse aeglustumiseni.
  • Koristage toidust ära suhkur ja toiduained, mis seda sisaldavad. Suhkur asendage väikestes annustes kuivatatud puuviljade või meega. Suhkur takistab kaalu langetamist mitte ainult «tühjade» kalorite tõttu vaid ka tekitab nn. magusasõltuvust, mis «sunnib» Teid ikka ja jälle magusat tarbima.
  • Piirake rafineeritud valget jahu sisaldavate toitude tarbimist. Need võivad tekitada sama probleemi, mis suhkur. Kasutage toitumises täisteravilja, mitte selle ümbertöödeldud produkte. Täisteraviljad on B-vitamiini allikas, mis osaleb süsivesikute sünteesis.
  • Tarvitage rohkem juurvilju nii toorelt kui ka töödelduna – mitte vähem kui 400-500 gr päevas. Juurviljad ja täisteraviljad sisaldavad kiudaineid, mis seovad üleliigset rasva, toksilisi aineid ning aitavad kaasa soolestiku tööle, vähendades seega vähki haigestumise riski.
  • Kui tarvitate piimtooteid, eelistage väherasvaseid sorte. Piimarasv sisaldab küllastunud rasvhappeid, mille küllus tekitab negatiivselt kolesterooli. Pidage meeles, et piimatooted ei tohi sisaldada liiga palju rasva, kuid ka ei tohi olla päris rasvatud.
  • Rasvased liha ja vorstitooted asendage kanafilee, kalkuni ja vasikalihaga. Kõige sagedamini tarvitage kala. Sel viisil saate vähendada kontrollimatut «peidetud» rasva tarbimist.
  • Jaotage toit ühtlasteks portsioonideks. Siis saate vältida liigsöömist ja näljatunnet.

Võtame koos kaalu alla, jälgides showd «Kergem ja õnnelikum» Pervõi Baltiiski kanalil, laupäeviti kell 18:00.
 

Prindi
NÄDAL NICE'I TERRORIRÜNNAKUST
Sisuturundus
JÄRJEKORDNE TERRORIRÜNNAK SAKSAMAAL
kas president on inimene?
Venemaa sportlased
Venemaa sportlased
ÜLE-EESTILINE AVATUD TALUDE PÄEV
suurpettuse toime pannud raamatupidaja
Päevakava
Varsti11:15
25JuuliPÄEVAINTERVJUU Mis kasu saab Eesti ELi eesistumisest?>
Täna18:00
25JuuliTraffic esitleb uut plaati>
Viimased uudised
TarbijaKõik
VideoKõik
Teadus ja tehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Tõnu Aare

63

Tõnu Aare

muusik

Mait Arvisto, 76

haridustegelane

Ain Allas, 68

ajakirjanik

Raivo Mändmaa, 66

arhitekt

Ane Raunam, 57

metallikunstnik

Tarvo Hanno Varres, 46

fotograaf

Iir Hermeliin, 43

teatrikunstnik

Matis Toome, 41

võistlustantsija

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE