Sotsiaalminister elektriauto roolis: auto nagu iga teine

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taavi Rõivas saabus valitsuse pressikonverentsile elektriautos.
Taavi Rõivas saabus valitsuse pressikonverentsile elektriautos. Foto: Stenbocki maja Facebooki lehekülg

Sotsiaalminister Taavi Rõivas sõitis eksperimendi korras mitu päeva ringi sotsiaaltöötajatele mõeldud elektriautoga ja leidis, et Mitsubishi i-Miew on auto nagu iga teine.

«Külm ei ole absoluutselt. Täna hommikul oli auto esiklaas härmas, aga panin soojenduse täisvõimsusel tööle ja klaas läks üsna kiiresti puhtaks ja salong soojaks,» rääkis minister.

«Ma kodus teda ei laadinud, sest akus oli piisavalt energiat, aga muidu saab laadides panna ka selliselt, et laadimise pealt laseb salongi soojaks,» lisas Rõivas.

Rõivas märkis, et elektriauto reageerib soojendusele isegi kiiremini kui sisepõlemismootoriga auto. Ainuke probleem on see, et mida soojem on auto, seda lühem on ka läbisõit.

«Ma olen põhiliselt nii sõitnud, et soojendus on poole võimsuse peal ja siis on nii läbisõitu kui soojust piisavalt,» jagas minister nippe.

Auto nagu iga teine

«See on täiesti tavaline mikroauto. Maanteel sõitmiseks ja pikkadeks otsadeks ta ideaalne ei ole, aga linna või valla piires ei ole mingit küsimust. Auto nagu ikka teine,» sõnas Rõivas. Minister ütles, et on varasemalt sõitnud ka teiste elektriautodega, aga tahtis proovida just seda mudelit, millega sotsiaaltöötajad ringi sõidavad.

Läbitud kilomeetrite arvu ei osanud minister peast öelda, aga kinnitas, et on nelja päeva jooksul kõik sõidud teinud ainult elektriautoga. «Kui olen rääkinud nendega, kes autot igapäevaselt kasutavad, siis ei ole kohanud sellist kriitikat, nagu üksikute näidete põhjal oleme ajakirjandusest lugenud.»

«Linnatingimustes täiesti särtsakas masin. Ainuke erinevus on see, et ta on kordi säästlikum. Laadimisele kulub mitu korda vähem raha ja see on kindlasti argument. Lisaks on auto palju loodussäästlikum,» ütles Rõivas.

Elektriauto laadimistaristu töötab ministri sõnul laitmatult. «Olen laadinud teda sotsiaalministeeriumi lähistel Sikupilli Prisma parklas ja ka Järve Selveri juures, minu liikumistrajektooriga sobivad need igati. Kui elektriautot igapäevaselt kasutada on võimalus Kredexi toetusega ka oma kodu juurde laadimispunkt välja ehitada, et auto saaks iga öö stepslis olla. See oleks muidugi mugavam,» rääkis Rõivas.

Elektriga mikroauto ministritööks ei sobi

Rõivase sõnul on ministrite ja riigikogu liikmete ametiautode vahetamine elektriautode vastu võimalik siis, kui tekivad sellised mudelid, millega on võimalik sõita ka Lõuna-Eestisse ja tagasi.

«Minu igakuine läbisõit on üsna suur, ma käin tihti mööda Eestit ringi. Tallinna ja teiste omavalitsuste piires saab toimetused kindlasti ka elektriautoga tehtud. Keit Pentus sõidab elektriautoga päris tihti,» teadis Rõivas.

«Elektriautosid ei saa nii laialdaselt kasutada, kuniks ei ole mudeleid, millega oleks ministritööd võimalik teha kogu Eestis, aga arvan, et see on aja küsimus,» ütles minister.

«Suuremaid mudeleid on natuke vähem. Nissan Leaf juba liigub selles suunas, et oleks võimalik ka kogu pere ära mahutada autosse ja sõita pikemaid otsi,» ütles Rõivas ja nentis, et ega bensiinimootoriga mikroauto ei ole ka maanteel mugav.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles