Omal ajal ekstravagantsuses süüdistatud Läänemere reisilaevade kuninga Finnjeti ligikaudu aasta väldanud lammutamine on India suurfirmale toonud enam kui seitsme miljoni euro ehk 110 miljoni kroonise kahjumi.
Finnjet tekitas lammutajale suurkahjumi
Helsingin Sanomate andmetel on ettevõtmisest saanud lammutushiiu Rishi Ship Brakersi jaoks ajaloo keerulisim töö. Kahjumi taga on lammutustööde aeglus ja raua hinna järsk kukkumine. Laevast on alles ligikaudu kolmandik.
India lääneosas asuvas lammutuskojas nokitseb laevavraki kallal iga päev sadakond töölist ja seda 40-kraadises palavuses ning vaid umbes 30 krooni suuruse päevapalga eest. Tööd jätkub veel kuudeks.
Rishi Ship Brakers on kindel, et pärast Finnjeti ei võta nad ette ühegi reisilaeva lammutamist.
Finnjet valmis Wärtsilä Helsingi laevatehases 1977. aastal ja oli siis maailma suurim ja kiireim reisiparvlaev. Aastatel 1987–2005 kandis laev Silja Line’i logo. 2005. sõitis Finnjet USAsse, aidates peavarjuga orkaani Katrina all kannatanud Louisiana ülikooli 700 tudengit.
Pärast mitut omanikevahetust plaaniti laevast teha kasiinolaev või korterhotell, kuid lõpuks müüdi see mullu ikkagi Indiasse vanarauaks.