Swedbanki kliendi väitel jättis automaat andmata 200 eurot

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pangad võivad sulgeda pettusekahtluse korral pangakaardi, kui klienti kätte ei saa.
Pangad võivad sulgeda pettusekahtluse korral pangakaardi, kui klienti kätte ei saa. Foto: Tiina Kõrtsini/Õhtuleht

Swedbanki klient kinnitab, et sai pangaautomaadist 500 euro asemel 300 eurot, kuid ei suuda seda kuidagi tõestada, kuna panga kinnitusel töötas automaat laitmatult ning kontrolli käigus ei leitud automaadist ühtegi lahtist kupüüri.

Swedbanki klient Anne Mai võttis 17. aprillil Rocca al Mare kontori juures olevast sularahaautomaadist välja sularaha, mis oli paarikümne minuti pärast vaja silmaoperatsiooniks tasuda. Naine võttis esmalt välja 500 eurot, hetk hiljem veel 90 eurot. Ta keeras raha rulli ning sulges rulli rahakotti. Kohapeal ta saadud summat üle ei lugenud.

Silmakliinikus makstes selgus, et 500 euro asemel oli rullis 300 eurot. «Kindlasti ei kaotanud ma seda raha, seda ei varastatud minult. Kindlasti ei jäänud osa summast automaati, kuna hetk hiljem võtsin samast automaadist 90 eurot,» kinnitas Anne Mai, kes sai panka helistada alles paari tunni möödudes, kuna pärast ebameeldivat avastust tuli kohe minna silmaoperatsioonile. Ka ei tulnud talle kohe pähe, et automaat võis talle vähem raha anda.

Kodus kontrollis ta elukaaslase abil internetipangas summasid. Selgus, et kontolt oli maha läinud ikkagi 500+90 eurot. «Helistasin panka, sealt sain vastuseks, et sularahakeskus loeb raha üle ja kui summad ei klapi, siis kantakse raha mulle kontole. Kui summad klapivad, siis saadavad kirjaliku vastuse.» Pank teatas, et mingit ülejääki ei tuvastatud.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask kinnitab, et klient võttis kaks korda sularaha välja: esimesel korral summas 500 ja teisel korral 90 eurot. «Panga kõnekeskusesse helistas klient kell 11.59 ehk kaks tundi hiljem ja teavitas, et kuigi ta raha üle ei lugenud kui kätte sai selle, siis osa raha on puudu,» rääkis Siilivask.

Swedbank: automaat töötas veatult

Anne Mai tõdeb, et ei kontrollinud automaadi juures kohe raha, kuid küsib, kuidas oleks sellest kasu olnud? Ka kõrval asuv kontor oli veel suletud ning panka helistades oleks tal ikkagi palutud oodata kuni raha üle loetakse.

Swedbank hakkas juhtumit menetlema. Kõigepealt vaadati läbi automaadi logi ja Swedbanki kinnitusel on mõlema tehingu puhul olnud kõik tehniliselt korras. «Ühtlasi on nimetatud automaat sel päeval töötanud veatult. Palusime tehnikutel automaadi sisemust ka füüsiliselt kontrollida ja paraku tehnikud ei leidnud ühtki lahtist kupüüri ega ka mingisuguseid masinasse mittekuuluvaid tükke,» kinnitas Siilivask. Ta toonitas, et iga kord, kui tehnik läheb masina juurde, siis on temaga kaasas ka G4Si turvamees teise osapoolena.

 Kuna tehing toimus kontori juures olevas automaadis, siis oli võimalus kontrollida videosalvestist. «Viimasest on näha, et klient sooritab tehingu, kupüüre üle ei loe ning paneb raha koheselt rahakotti. Seejärel astub eemale. Umbes poole minuti pärast on klient uuesti sama automaadi juures, võtab teist korda sularaha välja. Kupüüre taas üle ei loe, paneb need rahakotti ja astub hoonest välja,» kirjeldas Siilivask. Pangaautomaadi logi põhjal sai klient esimesel korral 10 50-eurost rahatähte ning teisel korral kaks 20-eurost ja ühe 50-eurose rahatähe.

Pank kinnitas, et võttis ühendust ka G4Siga, kes kontrollis üle, kas võidi eksida masina täitmisel kui rahatähti üle loeti. Viga ei leitud. Kõik näis klappivat ja automaat töötas Swedbanki väitel laitmatult.

Anne Mai on Swedbanki vastusest hoolimata veendunud, et automaat andis talle 500 euro asemel hoopis 300 eurot. Tõestada ta seda kuidagi ei oska ega saa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles