Parts: rahvas tahab Tallinna-Tartu maanteed 2+2 põhimõttel

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna-Tartu maantee neljarealine teelõik.
Tallinna-Tartu maantee neljarealine teelõik. Foto: Arno Mikkor

Tallinna-Tartu maantee laiendamise järgmise lõigu projekti ettevalmistamisel on leitud, et veidi ökonoomsem oleks teha see kolmerajaline, 2+1 põhimõttel, kuid majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul lähtutakse praegu rahva tahtest ja planeeritakse kokku neljarajalist teed.

Praegu valmistatakse ette maantee järgmise lõigu laiendamise projekti. «Kui lõpetame Aruvalla-Kose lõigu, siis edasi ehitame Kosest edasi kas Arduni või Võõbuni, kuhu on täna kokku 66 kilomeetrit Tallinnast,» rääkis Parts.

«Erinevus Kose-Aruvalla lõigust on see, et Kose-Võõbu lõigust peaks väga suures ulatuses saama uus tee, sest seal algab see sinka-vonka osa. Kui me suudame ehitada Kosest Võõbuni, mis on tegelikult päris suur lõik, peaaegu 25 kilomeetrit uut teed, mis mõnes kohas ristub vanaga, siis väheneb 3-4 kilomeetrit see distants,» rääkis Parts.

«Siiani oleme saanud Tallinna-Tartu maanteed järjest laiendada, olemasoleva teeniidi kõrvale uue väljaehitamisega, kus olemasolevad ühendused on olemas jne. Nüüdne on lõpp-projekti staadiumis uus tee, seal on sood, palju tehnilisi küsimusi,» lisas minister.

«Maksumaksjatele on nüüd küsimus, kas teha see tee 2+2 põhimõttel. Mingi ökonoomika näitab, et see peaks olema 2+1. Ma ise olen andnud juhised et tuleb teha 2+2, sest tean, et rahvas tahab seda ja mina allun rahva tahtele,» lausus Parts.

Valitsus otsustas täna Tallinna-Tartu neljarajalise maantee ehitamise tarvis sundvõõrandada Silmsi külas Kaasiku kinnisasjast 341 ruutmeetrit.

Kaasiku kinnisasja 4,52-hektarilisest oli tarvis maantee jaoks eraldada Partsi sõnul «pisike tükike», 340 ruutmeetrit, kuid kõnelustel omanikuga tulemust ei saavutatud. Riigi tellitud ekspertiisi hinnangul on selle maatüki hind 62 eurot, maanteeameti lõplik pakkumine oli 81 eurot, kuid omanik ei olnud sellega nõud. Seetõttu tegi valitsus täna sundvõõrandamise otsuse, et maantee ehitamise projekti ettevalmistusega edasi mina.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles