Air France: alustasime vigaste mõõdikute vahetamisega 27. aprillil

Mari Kamps
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brasiilia õhujõudude pressiesindaja kolonel Jorge Amaral õnnetuse piirkonda kujutava diagrammi ees.
Brasiilia õhujõudude pressiesindaja kolonel Jorge Amaral õnnetuse piirkonda kujutava diagrammi ees. Foto: AP / Scanpix

Air France'i väitel märkas lennufirma kiirusmõõdikute probleeme eelmisel aastal ja alustas nende väljavahetamist tänavu 27. aprillil.


Atlandi ookeani kukkunud Airbus 330-200 edastas enne õnnetust 24 veateadet, mille hulgas oli ka teade ebaõigest lennukiirusest, vahendas Reuters.

Üks informeeris lennuki autopiloodi väljalülitumisest. 

Firma märkas eelmise aasta mais, et jäätumine tekitab probleeme A330 ja A340 lennukite kiirusmõõdikutele.

Air France teatas sellest ka Airbusile, paludes leida probleemile lahendust.

Lennufirma Airbusi teste ootama ei jäänud, otsustades mõõdikud ise välja vahetada.      

Enne esmaspäevast traagilist õnnetust jõudis Air France vahetada ära mõõdikud 35 lennukil, pärast õnnetust tehakse seda kiirendatud korras.

Prantsuse lennuõnnetuste uurimisameti (BEA) andmetel oli firma Airbus mõõdikute probleemist teadlik ja ärgitanud kliente vigast mõõturit välja vahetama.

Ameti kinnitusel on nende lennukitega turvaline lennata vaatamata probleemsele seadmele.

Air France'i reisilennuk Airbus 330-200 läks Atlandi ookeani kohal kaduma esmaspäeval. Lennuki pardal viibis 228 inimest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles