Uurijad: Hispaania surmarongi juht sai enne õnnetust kolm hoiatust

Mari Kamps
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hispaania päästetöötajad ja politseinikud rongirusude juures.
Hispaania päästetöötajad ja politseinikud rongirusude juures. Foto: SCANPIX

Hispaania ohvriterohke rongiõnnetuse tagamaid uurivad eksperdid tegid kindlaks, et rongijuht Francisco Jose Garzon Amon (52) oli enne avariid saanud kolm hoiatust.

Taoline teave tuli ilmsiks pärast rongi nn musta kasti dešifreerimist, vahendas Reuters.

Garzon on ülekuulamistel tunnistanud, et vestles konduktoriga telefonis veidi enne õnnetust. Konduktor oli soovinud teada, millise perrooni juures rong järgmises jaamas peatub.

Mustast kastist saadud teabe järgi vastas rongijuht telefonile kell 20.39 kohaliku aja järgi, kui rong sõitis kiirusega 199 kilomeetrit tunnis. Vestlus kestis vähem kui kaks minutit ja see lõppes 11 sekundit enne õnnetust.

Ekspertide kinnitusel üritas juht pidurdada, kui sõidukiirus oli 195 km/h, soovides vähendada seda 80 kilomeetrini tunnis, kuid siis oli juba liiga hilja.

Spetsiaalne helisignaal hoiatas Garzoni rongi liiga suure kiiruse eest esmalt kell 20.39, seejärel ka kell 20.40 ja 20.41.

Loode-Hispaanias Santiago de Compostelas 24. juulil juhtunud õnnetuses hukkus 79 inimest. Tegemist on riigi kõige traagilisema rongiõnnetusega viimase 70 aasta jooksul.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles