Tarand: nn jokitamise ärahoidmiseks tuleb muuta poliitreklaami reegleid

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaarel Tarand.
Kaarel Tarand. Foto: Tairo Lutter

Erakondade rahastamise järelevalve komisjoni liikme Kaarel Tarandi arvates tuleb täpsustada poliitilise reklaami definitsiooni ja muuta reegleid, et hoida ära lõputut nn jokitamist ehk varjumist lausungi «juriidiliselt on kõik korras» taha.

Tallinna linnavolikogu revisjonikomisjoni esimees Madis Kübar tegi avalduse erakondade rahastamise järelevalve komisjonile, et see uuriks Põhja-Tallinna linnaosavanema ja tema asetäitja linna raha eest tehtud valimisreklaami ning Tarand ütles ERRi raadiouudistele, et komisjon käsitleb seda teemat järgmisel koosolekul, kuid süüdlaste karistamiseks komisjonil praeguse seaduse alusel volitusi pole, vahendab ERR Uudised.

Tarandi sõnul peab kahjuks ütlema, et nn jokitamine käib juba aastaid ja ükskõik, kui palju avalikkus seda ei kritiseeri ning ükskõik, kui palju ajakirjandus teemat üksikute juhtumite kaupa ei käsitle, see jätkub, kuna praegu pole tõsiseltvõetavaid karistusi, poliitiline reklaam ei ole üheselt defineeritav ja selle reeglid vajavad muutmist.

«Me ei saa ainult jääda lootma sellele, et valijad just seda aspekti nii täpselt silmas peavad ja selle eest kuritarvitanud isikuid valimistel karistavad – see ei toimi ainult niimoodi. Valimiste vahepeal peavad toimima ka mingid sanktsioonid, mehhanismid, mis hoiavad ära seda lakkamatut nn jokitamist,» rõhutas Tarand.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles