Politsei: raskeveokite nõuete rikkumine on sageli marsruuti sisse kirjutatud

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politsei
Politsei Foto: Lõuna prefektuur

Juuli viimasel nädalal kontrollis politsei üle-euroopalise liikluspolitseinike järelevalvenädala raames 253 veokijuhti ja avastas hulgaliselt rikkumisi. Juhtidega suheldes selgus, et puhkeaja nõuete rikkumised on marsruuti juba n.ö sisse kirjutatud.

Nädalaga avastas politsei 133 erinevat rikkumist. Kõige enam avastati sõidu- ja puhkeajaga seotud rikkumisi, mida oli kokku 48. Avastati ka üks tahhograafiga manipuleerimise juhtum. Veoki tehnilise seisukorraga oli probleeme 11 juhul. Ülekaalus sõidukeid avastati 41 ning neist üks selline, kus veoki kaal oli lubatust enam kui 12 tonni suurem.

PPA korrakaitsepolitsei liiklusbüroo komissar Jaanus Tentsi sõnul on veokite liiklusohutust mõjutavate rikkumiste vaates olukord stabiilselt murettekitav.

«Ilma igasuguse puuduse või  probleemita raskeveokit kohtame oma kontrollidel harva. Väärteo korras võtame vastutusele need juhid, kelle puhul on rikkumine tõsiseks ohuks liiklusohutusele ning ka selliseid juhtumeid on väga palju. Kõige enam on probleeme juhtide sõidu- ja puhkeaja nõuetega ning veokite tehnilise seisukorraga. Iga kord leiame ka mõne sellise sõiduki, mis sõna otseses mõttes kohe laiali lagunemas,» rääkis Tents.

Iga kord leiame ka mõne sellise sõiduki, mis sõna otseses mõttes kohe laiali lagunemas.

Logistikaettevõtted eeldavad juhilt rikkumisi

Tentsi sõnul on veokite ohutuse ning mõistlike sõiduaegade planeerimise üks võtmekohti vedude organiseerijad ehk logistikaettevõtted.

«Tagasisidest selgub, et pahatihti ei arvesta vedude planeerija liiklusohutusega ning sõidu- ja puhkeaja nõuete rikkumised on marsruuti juba n.ö sisse kirjutatud. Praegu ei ole logistikafirmadel ka seadusandja poolt ette nähtud vastutust, kui vedude planeerimisel nende nõuetega ei arvestata. Samas on lähiriikidest näiteks Soomes teel avastatud sõidu- ja puhkeaja nõuete rikkumise korral võimalik vastutusele võtta ka veo operaator, kes autojuhile tähtajad seab,» selgitas Tents.    

Politsei jätkab raskeveokite kontrollimist. Ühistranspordi ettevõtetega seoses korraldavad politsei, tööinspektsioon, maanteeamet ning maksu- ja tolliamet juba teist aastat ka ühiseid operatsioone ettevõtja juurde, kus võetakse luubi alla kogu firma töökorraldus.

Veebruaris toimunud samalaadse teemanädala raames kontrollis politsei Eestis 478 veokijuhti ning avastas 175 erinevat rikkumist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles