Blue Siriuse päästmise võib hüvitada kindlustus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reede öösel sõitis Blue Sirius Aegna saare ja madaliku vahel karile.
Reede öösel sõitis Blue Sirius Aegna saare ja madaliku vahel karile. Foto: Politsei- ja piirivalveamet

Alus plaanitakse päästa vee väljapumpamise ning õhkpatjade abil. Vältimaks täiendavaid vigastusi laevale, tegelevad tuukrid jätkuvalt mõõdistus- ja kaardistustöödega.

Veel paar aastat tagasi oli laeval sakslasest omanik, Peer Salström-Leyh. «Ma olin väga kurb, kui õnnetusest kuulsin,» ütles mees. Ta lisas, et tundis suurt kergendust, kui kuulis, et kõik reisijad tervelt pääsesid. Salström-Leyh oli Sihtasutus Tuletorn Fondi esimeheks. Blue Siriuse abil korraldati heategevuslikke reise, pakkumaks noortele võimalust purjelaevaga sõita. Tänuväärse projekti rahastamiseks korraldati vahel sõite ka turistidele.

Laev on kindlustatud kindlustusfirmas If. Õnnetuse asjaolude ning kahju ulatuse väljaselgitamiseks alustas ettevõte koostööd omanikega. Kindlustusfirma sõnul on vahetatud informatsiooni ning lepitud kokku edasised tegevused.

«Väikelaevakindlustusega on kindlustatud väikelaeva kere, peamootorid, abimootor, taglas, purjed, pääste- ja tulekustutusvahendid ning varustus, mille olemasolu antud väikelaeval on õigusaktide järgi kohustuslik,» ütles If kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss.

«See on Eesti vanim ja üks ilusamaid laevu, mida senini on ka küllaltki hästi hooldatud,» ütles Hasin.

Laeva päästmine on prioriteetne

«Käesoleva hetke prioriteediks on laev madalikult päästa, mille teostamisse panustavad päästetöödel tegutsevad spetsialistid ja eritehnika. Laeva sadamasse pukseerimise järel toimub laeva kahjustuste ülevaatus ja hindamine,» rääkis Porss.

Blue Siriuse päästmise prioriteetsust kinnitas ka omanike esindaja Peeter Kruusvall. Selleks tuleb teostada hoolsalt kõik ettevalmistustööd.

Tuleb teada, kuidas toestada laeva õhkpatjade abil kergitades. Välja tuleb selgitada ka täpne marsruut, kust kaudu alust pärast kivihunniku otsast tõstmist edasi liigutada. Viimast põhjusel, et madalik on väga kivise põhjaga ning täiendavaid vigastusi soovitakse vältida.

Eesti Ajalooliste Laevade Seltsi asutajaliige Avraam Hasin rääkis, et juhtunust kuuldes valdasid teda väga kurvad tunded. «See on Eesti vanim ja üks ilusamaid laevu, mida senini on ka küllaltki hästi hooldatud,» ütles mees. Eriliseks teeb Blue Siriuse ühtelt poolt see, et tegu on Eesti vanima laevaga. Teisalt ka see, et laev on säilinud originaalina. «Põhimõtteliselt on see säilinud sellisena, nagu ta oli 107 aastat tagasi,» rääkis Hasin.

Vaid kümmekond ajaloolist alust

Ta loodab siiralt, et praegused omanikud leiavad vahendid aluse päästmiseks kuna ajalooliste laevade hulk Eestis on väike, vaid kümmekond alust. Ajalooliseks laevaks saab nimetada alust, millel vanust enam kui 60 aastat või niiöelda replikaid, mis on taastatud originaalprojekti kohaselt, kasutades sealjuures samu materjale, mille esialgne projekt sätestas.

Laevnike jaoks on ajalooliste aluste ülalpidamine väga tülikas ettevõtmine. Mitte ainult seetõttu, et see on kallis. Vaid ka seetõttu, et täita tuleb mitmeid ametlikke kriteeriume, mida tänapäeval esitatakse. Hasin kinnitas, et Blue Sirius oli kõik ülevaatused edukalt läbinud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles