Reklaamikampaania ajal tuttavate aadresse küsida ei tohi

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oma tuttvate meiliaadresse ei tohi tarbimismängus osaledes jagada.
Oma tuttvate meiliaadresse ei tohi tarbimismängus osaledes jagada. Foto: Caro / Scanpix

Andmekaitse Inspektsiooni kinnitusel ei tohi kampaaniamängudes sõprade-tuttavate kontakte küsida, kuna see on ebaseaduslik.

Inspektsiooni järelevalvedirektori Kaja Puusepa sõnul on kogutud elektronposti aadressidele reklaampostitusi saates ärilise reklaami saatjal kohustus kinnitada, et tal eelnevalt selleks isikute nõusolek oli, teatab amet oma pressiteates.

«Oluline on siinjuures aga rõhutada, et inimene ei saa anda nõusolekut teise isiku nimel,» selgitas Puusepp. Ta lisas, et ühekordne loa andmine ei tähenda, et reklaami võiks saata lõputult.

Puusepa selgituse kohaselt peab kommertsteadaannete saatja teavitama inimest selgelt ja arusaadavalt, kuidas edaspidistest kommertsteadaannetest keelduda.

«Kui reklaami saadetakse kampaaniajärgselt ka pärast seda, kui inimene on saatmise lõpetamise soovist teatanud, on tegemist isikuandmete töötlemise nõuete rikkumisega,» rõhutas Puusepp.

Käesoleval aastal on seoses kommertsreklaami soovimatu saamisega laekunud inspektsioonile ligikaudu kolmkümmend pöördumist. Möödunud aastal algatati nimetatud küsimuses kahel korral väärteomenetlus, kus rikkujat karistati trahviga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles