Parvlaeval MS Fantaasia tehtud ülevaatus tehti Rootsi inspektorite poolt ajal, mil see viibis remondis ning prahtija teostas laeval suuremahulisi ümberehitusi.
Tallinki ohutusjuht: Fantaasia oli ülevaatuse ajal remondis
Lisaks remondis viibimise mainimata jätmisele olid uudist vahendanud Rootsi infoagentuurid jätnud lahti seletamata ka leitud puuduste täpsed tagamaad, ütles Postimees.eele Tallinki laevade ohutuse eest vastutava ettevõtte HT Laevateenindus juht Tanel Hinno.
Rootsi meedia teatel tuvastasid Rootsi inspektorid, et MS Fantaasia valjuhääldisüsteem ei tööta, päästepaatide vettelaskmine on raskendatud ja veekindlaid uksi ei hoitud kinni.
«Jutt valjuhääldite mittetöötamisest ei vasta osaliselt tõele, sest need võisid mitte töötada ainult laeva osades punktides. Laevas teostati samal ajal kaablite paigaldust, mis võis olla selle põhjus. Päästepaadid olid kontrolli ajal täielikult töökorras. Raskendatud oli ainult kiirvalvepaadi veeskamine, aga seda põhjusel, et sellele tehti hooldustöid. Ning mis puudutab veekindlate uste sulgumist, siis kõik kontrollitud uksed sulgusid täielikult,» selgitas Hinno.
Hinno sõnul on kõik nimetatud puudujäägid kirjas ka ülevaatusel koostatud hindamisaktis. Ohutusjuht selgitas, et hindamisaktile märgitakse laeval avastatud puuduste kõrvaldamise tähtajad erinevalt. Osa puudusi peab prahtija kindlalt enne mereleminekut likvideerima, teiste eemaldamisega võib aga oodata näiteks kuni kaks nädalat.
Samal ajal laevaga opereerimist aktiga ei keelatud, seega pole laeva merekõlbmatuks mitte kuidagigi tunnistatud, sõnas Hinno.
Tanel Hinno sõnul on laevakontrolli akti tõlgendatud valesti. Laeva kinnipidamist pole toimunud, nagu tõendab ka kontrollakt.
Eesti Veeteede Ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus kinnitas Postimees.eele, et varasemalt Fantaasiale tehtud kontrollid on tunnistanud parvlaeva merekõlbulikuks.
Fantaasia sõidab praegu Eesti lipu all ja seda opereerib Eesti firma OÜ Kystlink Estonia. Varem muuhulgas ka Riia ja Stockholmi vahel sõitnud Fantaasia renditi oktoobris Norrasse, kus see hakkas asendama Hirtshalsi (Taani) ja Langesundi (Norra) vahel sõitnud Pride of Telemarki, mis sõitis 11. septembril Hirtshalsi sadamas lainemurdjale otsa ning vajas seetõttu remonti.
Maist kuni oktoobrini sõitis alus Vahemerel, mil see prahiti Fantaasia Algerie Ferries kaubamärgi all opereerivale Aleeria ettevõttele E.N.T.M.V. ehk Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs.