Kuressaare uus kopteriangaar näeb kopterit vaid loetud päevadel aastas

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piirivalve lennusalga kopter Agusta Westland 139.
Piirivalve lennusalga kopter Agusta Westland 139. Foto: Küllike Rooväli

Äsja avatud uus Kuressaare angaariga kordonihoone võimaldab PPA lennusalgal hoida üht kolmest Augusta Westland 139 helikopterist osa aastast statsionaarselt Kuressaares, reaalsus on aga see, et sel aastal paikneb kopter alates juulikuust Kuressaares vaid 20 päeva.

2014. aastal on kopter Kuressaarde planeeritud vähemalt neljakümneks päevaks. Muul ajal on angaar tühi, kirjutab Saarte Hääl.

Piirivalve lennusalga juhi Kalmer Süti sõnul on praegu puudu üks kopterimeeskond ja loomulikult ka raha nendele palga maksmiseks. «Aprillis palkasime kaks pilooti, nüüd otsime aktiivselt vintsioperaatorit ja pinnaltpäästjat,» ütles Sütt.

Kaks tehnikut tuleb kohale kas koos kopteriga või autoga maad mööda, kui on vaja kaasa võtta varuosi või seadmeid.

Plaanide kohaselt peaks kopter Kuressaares alaliselt olema aastast 2018. Selleks ajaks peaks riik juurde soetama veel ühe kopteri.

PPA piirivalveosakonna juht Rando Kruusmaa teada sai Kuressaare piirivalve 63 aasta järel endale oma maja.

Kuigi piirivalvurite palk on kasin, saavad nad teenimiseks nüüd ideaalsed tingimused.

Kopteriangaari 16 meetri laiune uks on ilmselt ainulaadne Saaremaal. Piirivalvurid saavad sügisel navigatsioonihooaja lõppedes ka oma kaks kaatrit varju alla tuua. Kogu PPA autoparki hakatakse remontima kordonihoones.

Siin hoitakse ka masinate talvekumme. Eraldi ruum on merelt tulnud päästevarustuse pesemiseks ja kuivatamiseks. Ning teenistuskoertele on neli reguleeritava temperatuuriga boksi.

Uut maja uudistanud Kuressaare haigla juhatuse esimees Viktor Sarapuu jäi nähtuga rahule, kuid täpsustas, et kopter on vaid kiirabi pikendus. «Kui autoga ei saa hädasolijale mingil põhjusel ligi, siis toovad nad kannatanu maale,» selgitas Sarapuu. Raskete haigete transport haiglast haiglasse toimub aga samadel alustel nagu seni.

Hoone kogumaksumus oli 3,4 miljonit eurot, millest 40 protsenti finantseeris Euroopa Liidu välispiirifond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles