Mereakadeemia soetab võimsa simulaatoripargi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mereakadeemial on lähiaastail kavas soetada kaasaegse laeva kõiki olulisi sõlmi ja ohusituatsioone matkiv simulaatoripark, mis läheb maksma kokku üle 18 miljoni krooni.

Tänapäevase ja rahvusvahelistele nõuetele vastava simulaatoripargi soetamise teeb unikaalseks asjaolu, et neid simulaatoreid on võimalik ühendada omavahel toimivasse võrku ja viia läbi samaaegselt ühise stsenaariumiga koolitusi ning matkida seeläbi reaalsusele võimalikult lähedasi olukordi laevas, märkis mereakadeemia rektori kohusetäitja Märt Tomson.

Mereakadeemia mehaanikateaduskonna dekaani kohusetäitja Roomet Leigeri sõnul hakkavad simulaatoriparki erinevate õppeainete raames kasutama laevandus-, mehaanika- ja merendusteaduskonna õppurid ehk kokku umbes 200 inimest aastas.

Simulaatoripargi keskne osa koosneb laevajuhtide koolituseks vajalikest kompaktsetest laevasilla simulaatori õppeklassidest koos spetsiaalse tark- ja riistvaraga, mis sisaldavad laeva juhtimiseks kasutatavaid sillakonsoole, elektroonilisi laevajuhtimisseadmeid ning merel kasutatavat raadioside aparatuuri.

Konsoolid ja seadmed on universaalsed ja võimaldavad kasutada mitme erineva laevatüübi mudeleid ning viia samaaegselt läbi virtuaalses keskkonnas toimuvat õppetööd nagu näiteks vahipidamise protseduure, teekonna planeerimist, manööverdamist erinevates ilmaoludes, kokkupõrgete vältimist ja tegutsemist avariiolukordades.

Laevamehaanikute väljaõppe kaasajastamiseks on akadeemial kavas soetada aga laeva masinaruumisimulaatori õppeklass koos spetsiaalse tark- ja riistvaraga, kus on laeva masinaruumi juhtimiskeskuse konsoolid koos pea- ja abimasinate ning abi-, elektri- ja avariisüsteemide juhtimispuldid.

Merenduserialade väljaõppeks soetatavad simulaatorid sisaldavad mitmeid eriolukordade liideseid, mis võimaldavad prognoosida ilmastikutingimusi ning töödelda hüdrograafilist andmestikku.

Tomsoni sõnul tuleks laevandus- ja mehaanikateaduskonna kolimisega Tallinnas Kopli 101 õppehoonesse välja ehitada sobilikud õppeklassid ja abiruumid, et mahutada ära nii soetatavad simulaatorid kui ka juba kasutusel olevad.

Uute simulaatorite soetamiseks ja ruumide ehitamiseks kavatseb mereakadeemia taotleda meetmete avanedes eurotoetust kokku üle 25 miljoni krooni, omafinantseeringu määr oleks viis protsenti. Roomet Leigeri hinnangul on reaalne pärast taotlusvoorude läbimist alustada hangetega tuleva aasta suvel või sügisel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles