Keskerakonna aseesimehe Kadri Simsoni sõnul mõjutab praegusel valimiseelsel ajal erakondade populaarsusküsitluse tulemusi kohaliku taseme poliitika.
Simson: valijate eelistusi mõjutab kampaaniaperioodil kohalik poliitika
Simson ütles erakonna pressiesindaja teatel erakonna toetusprotsenti kommenteerides, et Keskerakonna poolt linnades ja valdades tehtud töö ja välja pakutud ideed leiavad poolehoidu.
«Käimasolevas kampaanias on Keskerakonna oponendid valinud pullitegemise ja trikitamise,» ütles Simson, kes nentis samas, et kuna Isamaa ja Res Publica Liidu toetus on tõusnud, on seega ka valijaid, kellele see peale läheb.
Keskerakonna eesmärgiks nimetas ta aga sisulist kampaaniat ning inimeste igapäevast toimetulekut mõjutavatest töökohtadest ja hindadest rääkimist. «Ajal, mil valitsus tegeles sotsiaalselt tundetute kärbetega, pidid linnad ja vallad kui inimeste muredele kõige lähemal olijad võtma toetamise enda peale. Keskerakonna juhitud omavalitsused seda ka tegid ning see on inimestel meeles,» lausus ta.
Rahvusringhäälingu tellitud TNS Emori uuringust selgus, et Keskerakonna toetus on augustiga võrreldes kolme protsendipunkti võrra kasvanud ning partei hoiab populaarsustabelis endiselt esikohta. Kui juulis toetas Keskerakonda 28 ja augustis 26 protsenti uuringule vastanuist, siis septembris oli partei toetus 29 protsenti.
Keskerakonnale järgnes populaarsuselt Sotsiaaldemokraatlik Erakond, kelle toetus on suurematest erakondadest ainsana langenud. Kui juulis pooldas erakonda 26 ja augustis 25, siis septembris 23 protsenti inimestest.
Reformierakonda, mille toetus oli juulis 24 ja augustis 20 protsenti, toetas septembris 21 protsenti vastanutest. Kõige suurema tõusu tegi aga Tallinnas valimiskampaaniaga palju tähelepanu pälvinud Isamaa ja Res Publica Liit (IRL), mille toetus kasvas varasemalt 14 protsendilt 18 protsendile.
TNS Emor esitab erakondade toetuse nende vastajate põhjal, kel on erakondlik eelistus olemas. Neid inimesi, kes ei osanud eelistada ühtki parteid, oli septembris 43 protsenti.
Erakondade igakuise populaarsusuuringu käigus küsitles uuringufirma 883 valimisealist kodanikku.