Parts: 2+1 maantee mõjutab ka liikluskäitumist

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
See foto on tehtud Tallinna–Tartu maantee viaduktilt, mille alt läheb läbi Pärnu–Rakvere maantee.
See foto on tehtud Tallinna–Tartu maantee viaduktilt, mille alt läheb läbi Pärnu–Rakvere maantee. Foto: Tiit Reinberg/ Järva Teataja.

Tallinna-Tartu maanteel kaalutakse Tartu-Põltsamaa lõigul võimalust rajada sinna 2+1 rajaga uus teelõik, mille puhul tuleb lisaks ökonoomsusele arvestada ka selle mõju autojuhtide liikluskäitumisele.

«Tartu-Põltsamaa lõiguga on praegu selline plaan, et kaaluda nn 2+1 varianti. See tähendab, et seda teed planeeritakse 60 kilomeetri ulatuses, fikseeritakse, kus on möödasõidukohad mõttekamad ja kus mitte, siis osaliselt hakatakse investeerima,» ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts täna valitsuse pressikonverentsil.

Partsi sõnul on antud praegu roheline tuli selle projektiga tegelemiseks, kuid enne investeerimisotsuse tegemist tuleb olla veendunud, et see on mõistlik peale ökonoomsuse ka liikluskäitumise ja ohtuse seisukohalt.

«Me oleme praegu ette näinud möödasõite mitte selle 60-kilomeetrise teelõigu täies ulatuses, vaid osaliselt,» sõnas Parts.

Tema sõnul pole 2+1 põhimõttega teelõigu rajamine ainult tee-ehitajate ja inseneride pärusmaa. «Siin on teatud annus poliitilist küsimust, kuidas suhtume nendesse 2+1 teedesse. Me toome näiteid, et neid on nii Rootsis kui Soomes ja teame, et seal on nii plusse kui miinuseid. See on kindlasti oluliselt ökonoomsem, aga sel oma mõju meie kui autokasutajate liikluskäitumisele ja –harjumustele,» põhjendas ta.

Täna valitsuses kinnitatud uue teehoiukava 2014-2020 järgi on riigil kate muuhulgas Tallinna-Tartu maantee Kose-Ardu lõigu neljarealiseks ehitamiseks. Partsi sõnul astutakse selle seitsme aastaga suur samm Tallinna-Tartu maantee ümberehitusel ning järgmise teehoiukavaga saaks juba korda teha selle maantee viimased lõigud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles