Selverite käive kasvas mullu 11 protsenti

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi Selver.
Viljandi Selver. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulu jäi mullu suuresti tänu Selverite käibe 11protsendisele kasvule ligikaudu 2008. aasta tasemele.


Kontserni müügitulu ulatus 6,4 miljardi kroonini, mis on 2 protsenti väiksem kui 2008. aastal, teatas Tallinna Kaubamaja AS.

«2009 kujunes nii kogu Eesti majandusele kui Tallinna Kaubamaja kontsernile üheks lähiajaloo raskemaks aastaks,» ütles kontserni juhatuse esimees Raul Puusepp. «Kulude kokkuhoid ja tegevuste efektiivsemaks muutmine olid märksõnad, mis saatsid sisuliselt iga tegevust ja otsust keset tõsist majanduskriisi - samas õnnestus kontsernil järsult langenud tarbimise tingimustes liikuda ülalpool turu keskmisi näitajaid. Veelgi enam, jõudsime avada uusi poode ning laiendada oma ärivaldkondi.»

Tallinna Kaubamaja jaoks pidurdus langus Puussepa sõnul III kvartalis. «Neljandas kvartalis, mis on traditsiooniliselt aasta tugevaim, langes kontserni käive küll kümnendiku võrra võrreldes aasta varasema perioodiga, kuid tundub, et jalad on praegu juba kindlalt vastu jaeturu põhja,» lausus ta.

«Eelmise aasta lõpu seisuga oli kontsernil üle 394 000 püsikliendi, mis on 14 protsenti rohkem kui aasta varem,» märkis Puussepp.

Kontserni eelmise aasta õnnestumiste hulka liigitas Puusepp ilutoodete keti I.L.U. esimeste kaupluste avamise ning soodsa hinnaklassiga jalatsiketi SHU turuletoomise.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite käive ulatus mullu 4,8 miljardi kroonini, mis on 11 protsenti enam kui 2008. aastal. Supermarketite müügipind kasvas 2400 ruutmeetri võrra. Selver avas kuus uut kauplust, neist kaks Eestis ja neli Lätis. Samas otsustas Selver oktoobris külmutada äritegevuse Lätis ja sulges kõik sealsed kuus kauplust. Selveri turuosa Eestis on hinnanguliselt 17,8 protsenti ehk 2,6 protsenti suurem kui aasta tagasi.

Kaubamajade müügitulu vähenes 22 protsenti 1,2 miljardi kroonini. Autokaubanduse käive kahanes 58 protsenti 208,6 miljoni kroonini. Eesti automüügis kasvas turuosa 2,2 protsendile. Jalatsikaubanduse müügitulu oli 179,9 miljonit krooni. Kontserni kinnisvarade ärisegmendi müügitulu kasvas 4 protsenti 42,7 miljoni kroonini. I. L.U. keti käive ulatus 12 miljoni kroonini.

Puussepp ütles, et ilmselt on kaubanduses selle aasta esimese pooles oodata mõningase languse jätkumist, mis seejärel asendub väikese elavnemisega turul aasta lõpukuudel - kokkuvõttes võiks aasta tulla veidi parem võrreldes mullusega või jääda umbes samale tasemele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles