Õpetaja võrdleb füüsikavalemeid Mendelejevi tabeliga

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keemia tund.
Keemia tund. Foto: Sille Annuk

Eesti Füüsika Seltsi õpetajate tiiba juhtiva Riina Leedi sõnul võiks võrrelda füüsikavalemite pähetuupimist Mendelejevi tabeli mällu talletamisega.


«Ma ei vastandaks väga füüsikas valemite kasutamise vabadust teistele reaal- ja loodusainetele - nii on keemias koguaeg olnud kasutusel perioodilisuse ja lahustuvuse tabel ning metallide pingerida, millest arusaamisele ja rakendamisoskusele keemiaõpe tugineb,» rääkis Leet Postimees.ee'le.

«Igal ainel on oma sisemine loogika ja fundamentaalsete mõistete hulk, millele ainekava tugineb ja neid nö ühe mätta otsast vaadata ei saa,» kommenteeris ta seda, et teistes reaalainetes nõutakse valemite peast teadmist edasi samal ajal, kui füüsikas neist loobutakse.

«Me soovime, et füüsika õppimine põhineks pigem mõistmisel kui tuupimisel.
Valemite puhul ongi olulisem osata neid rakendada ja mõista nende sisu kui neid mehaaniliselt pähe õppida,» rääkis ta.

«Füüsikahuvilisel jäävad need meelde nii kui nii ja sellel õpilasel, kelle õpimotivatsioon kesisevõitu on, pole kasu ka valemite lehest.»

Eelmise nädala neljapäeval heaks kiidetud riiklikud õppekavad vabastavad kõik kooliõpilased füüsikavalemite päheõppimisest, samas kui teistes reaalainetes pole valemirevolutsiooni oodata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles