Tallink tõmbab kulud kokku

Marti Aavik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinki kiirlaev Superstar.
Tallinki kiirlaev Superstar. Foto: Mihkel Maripuu

Eelmisel nädalal kasumihoiatuse andnud Tallink Grupp lubab kokku hoida, kust vähegi võimalik, Tallinki aktsiat soovitab osa analüütikutest endiselt osta.


Eelmisel nädalal teatas Tallink Grupp, et sai kolmandas kvartalis 34,2 miljonit krooni kahjumit (Tallinki majandusaasta algab 1. septembril). Aasta varem oli ettevõttel 38,8 miljoni krooni suurune kasum, kirjutab

Äripäev

.

Tallink Grupi juhatus avaldas, et kärbib varasemat kasumiprognoosi, kuna käimasoleva majandusaasta esimese üheksa kuuga on ettevõtte kütusekulud tõusnud umbes 470 miljonit krooni võrreldes mullu sama ajaga.

Alates mullu septembrist on laevakütuse hind tõusnud ligi 115 protsenti. Keskmine kütuse hind majandusaasta kolmandas kvartalis oli 93 protsenti kõrgem kui möödunud aastal.

Tallinki finantsdirektor Janek Stalmeister ütles, et kasumihoiatuses on kõik põhjused loetletud - laeva valmimine jäi hiljaks, Saksa liini kaubaveod langesid jne.

«Loomulikult me vaatame igalt poolt, kus on võimalik kokku hoida, kas on võimalik graafikuid muuta, et tarbiksime vähem. Praegu me veel seda kindlalt ei tea, aga ei välista, et mõned laevad võivad liine vahetada. Nagu autodki, on ka laevad erineva tarbimisiseloomuga,» ütles Stalmeister.

Milline mõju on Tallinki töötajate palgaläbirääkimistel?

«Niikaua, kuni me pole kokkuleppele jõudnud, oleme püüdnud palgaläbirääkimiste teemat mitte kommenteerida,» ütles Stalmeister. «Kahjuks küll teine pool on seda tegema hakanud. Te ise ju ka mõistate, et igasugusel kulul on mõju, aga niikaua, kui me pole kokkuleppele jõudnud, ei hakkaks ma avalikult numbreid lahkama.»

Kütuse hinnatõus pole puutumata jätnud ka Tallinki konkurente. Viking Line Eesti tegevjuhi Inno Borodenko sõnul näitab Tallinki kasumihoiatus, et samas piirkonnad sarnastel tingimustel tegutsevad Tallink ja Viking Line kannavad praegu isegi hea töö peale kahjumit.

Viking Line'i kontsern sai ajal mullu 1. novembrist tänavu 30. aprillini 19 miljonit krooni kahjumit.

Borodenko kinnitusel pole turiste vähemaks jäänud.

«Tallinna sadama statistika järgi oli juuni Tallinna sadamas jälle üks rekordkuu ja Vikingil samuti uue laeva Viking XPRSiga rekordkuu,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles