Majanduskomisjon võtab liiklusseaduse vuntsimiseks lisaaega

Veiko Pesur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maastikusõiduk tuleb registreerida ja sellel peab olema riiklik registreerimismärk.
Maastikusõiduk tuleb registreerida ja sellel peab olema riiklik registreerimismärk. Foto: Raigo Pajula

Riigikogu majanduskomisjon kavatseb uue liiklusseaduse teisel lugemisel katkestada, et anda aega ja võimalust seni laekunud muudatusettepanekutele lisa esitada.


Riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas sõnas, et komisjon hakkab homme arutama eelnõule laekunud 129 muudatusettepanekut. «Loodame neljapäeval komisjonis nende läbivaatamisega ja hääletamisega lõpule jõuda,» sõnas ta.

Komisjon on järjestikku neljal istungil muudatusettepanekuid käsitlenud ja kuna neid on nii palju ning tegemist on mahuka eelnõuga, siis komisjon on juba otsustanud, et eelnõu teine lugemine katkestatakse. Esimesel lugemisel oli eelnõu juba eelmise aasta septembris. «Saame nii aega võtta aeg ja hoolikalt kontrollida muudatusettepanekute haakuvust eelnõu terviktekstiga,» ütles Klaas.

«Teise lugemise katkestamine on suurte eelnõude puhul tavapärane praktika. See on oluline selleks, et niivõrd mahuka eelnõu puhul oleks garanteeritud seaduse kvaliteet ja vajadusel uued muudatusettepanekud,» rääkis majanduskomisjoni esimees.

Pole vaja lube kaasas kanda

Millal eelnõu riigikogu ette läheb, seda ei ole komisjon veel otsustanud, kuid eelnõu eest vastutava riigikogu liikme Margus Lepiku sõnul võib see juhtuda järgmisel või ülejärgmisel nädalal.

Lepiku hinnangul puudutab uues seaduses autojuhte kõige rohkem ehk see, et pärast seaduse vastuvõtmist kaob ära kohustus kaasas kanda autodokumente ja juhiluba. «Kui kaasas on ID-kaart ja oled määratud auto vastutavaks kasutajaks, siis sellest piisab täiesti sellest.»

Uus seadus näeb muuhulgas ette ka mopeedide registreerimise liiklusregistris. Mopeedi juhtimiseks peab inimesel olema vähemalt mis tahes mootorsõiduki juhiluba või siis ainult mopeedi juhtimiseks ette nähtud AM-kategooria sõiduki juhiluba. Lisaks mopeedile tuleb seadusesse sisse ka pisimopeedi mõiste. «Kuna rollereid ja sõiduvahendeid on palju tekkinud, siis kogu selle poole seadusandlus korrastatakse. Pärast seaduse vastuvõtmist läheb osa mopeedidest registreerimisele ja neile tuleb teha ka esmane ülevaatus,» selgitas Lepik.

Maastikusõiduk tuleb registreerida

Seadusesse tuleb sisse ka maastikusõiduki (ATV) mõiste ja tasakaaluliikuri (Segway) mõiste. Maastikusõiduk peab edaspidi olema kehtestatud korras registreeritud ning sellel peab olema riiklik registreerimismärk.

Komisjonile laekunud ettepanekutest suur osa puudutab jalgrattaliiklust ja sellega liiklemist kõnniteedel, mida pragu ei ole. «Hakkab kujunema arvamus, et seda on teatud tingimustel ikka vaja. Näiteks väikelapse saatmisel. Meid ootab veel pikk ja põhjalik arutelu.

Uus seadus kaotab ka ära eraldi liikluseeskirja, sellest saab üks liiklusseaduse osa.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles