Täiendatud! Lennuki päästetöid jätkatakse kella 10 ajal!

Päästekeskus: tööd raskendasid ilmaolud ja probleemid tehnikaga

Mirjam Mäekivi
Mirjam Mäekivi
:
Tuisk ja tugev tuul, paks lumi, katkevad trossid ja spetsiifilise võtme pikk otsimine lennuki kütusepaakide avamiseks on mõned märksõnad, mis iseloomustavad raskeid olusid, millega päästetöötajatel tuli rinda pista Ülemiste järvel, kus eile hädamaandus Poola kaubalennuk.

Põhja-Eesti päästekeskuse avalike suhete büroo juhataja Peeter Randoja ütles Vikerraadio hommikuprogrammis öist päästeoperatsiooni kirjeldades, et väga meeldiv see polnud ning raskeid ilmatikutingimusi arvestades oli meestel päris keeruline, kuid nad pidasid vastu.

Randoja jutustas, et lootuskiir lennuki kaldalesaamiseks hakkas paistma õhtul kella 23 ja südaöö vahel. «Kui lennuk hakkas jääl liikuma, rasketehnika teda tõmbas, siis oli näha, et meestel läks silm särama ja me saame õnnetusest jagu,» rääkis päästekeskuse esindaja.

Ent just siis hakkas ebameeldivaid asju juhtuma. Lennuk, mida sikutada tuli, on 25 tonni raske, sündmuskohale ei viinud ühtki teed. Ettevalmistustööd võtsid aega, kuna esmalt pidid päästetöötajad endale traktoritega teed rajama, et oma varustus kohale viia, siis tuli teed teha rasketehnikale.

Lennukit ei saanud enne liigutada, kui see oli stabiliseeritud ning kontrollitud, mis seisus endine õhusõiduk on. Randoja kinnitusel sattus osaliselt vett ka lennumasinasse ning lennuk hakkas vajuma, mistõttu tuli seda prussidega toestada. Puumaterjali vajumise takistamiseks võeti samast lähedalt metsast, et ei peaks päästeautodega vedama. Samuti oli lennuki paakides 3 tonni kütust, mis tuli välja pumbata ning ühtlasi tegeleda kütuselekkega, kuna osa paake oli viga saanud.

Kriitikutele, kes päästetööde kulgemise suhtes rahulolematust on avaldanud ning samas oma soovitusi jaganud, vastas Randoja: «Meil on siiski kogenud päästetööde juhid ning tehti nii kiiresti kui võimalik ja nii aeglaselt kui peab.»

Samas tunnistas Randoja, et selliste suurte õnnetuste puhul tekib ikka probleeme ning ilmneb, et midagi on endal puudu. Ta tõi näiteks enda sõnul pisiasja, mida tuli aga kaua otsida. Nimelt polnud päästjatel endal lennuki kütusepaagi avamiseks vajalikku ja hästi spetsiifilist torujat võtit nr 10, mida tuli erinevatest kohtadest pikalt otsida. Lõpuks leiti see lennujaamast.

«Päästeteenistus ei saa kõike omada, kuid see näitas, et on asju, millega võib tekkida probleeme,» tõdes Randoja.

Kui lõpuks lennuki sikutamiseks läks, selgus, et vaja on siiski ka kaitseväe abi, kuna olemasoleva rasketehnika trossid ei pidanud lennuki raskusele vastu. Suurte roomikutega ekskavaator suutis kaldast 150 meetri kaugusel olevat lennukit poole maani tõmmata, ent siis trossid katkesid. Südaöö paiku kohale saabunud kaitseväe masinad jätkasid tegevust veel jämedamate trossidega, kuid katkesid needki.

Põhja-Eesti päästekeskuse pressiesindaja Ants Raava sõnul otsitakse praegu kaitseväe masinate jaoks uusi, tugevamaid troppe ja trosse ning arvatavasti kella kümne ajal hakatakse lennukit uuesti kaldale tõmbama.

«Lennuk on sisuliselt juba kalda ääres, aga mida lähemale kaldale, seda raskemaks tõmbamine läheb. Kas on lennuk põhjas kinni või takistab jää,» ütles Raava.

Vesi on tema sõnul seal nii madal, et lennuk uppuda ei saa. Samuti polevat enam erilist reostuseohtu, sest kütusepaagid on tühjaks pumbatud. «Halvimal juhul võib vette sattuda natuke mootoriõli, aga seda peaksid spetsialistid ütlema, kas üldse on võimalik, et mootorist midagi välja võib tilkuda,» lausus Raava.

Kui lennuk lõpuks kindlale maale saadakse, lastakse Randoja jutu järgi kõigepealt ligi tolliametnikud, sest lennukis on tollitavat kaupa. Seejärel pääseb sündmuspaigale kindlustusfirma. Randoja pakkus, et hiljem laseb kindlustaja ilmselt lennuki lammutada, ära vedada ning realiseerib selle siis.

Päästeameti teatel askeldas alates eile hommikust lennuki juures 55 päästetöötajat, kokku 17 päästeautot ja eritehnikamasinat ning neli kiirabibrigaadi.

Poola firmale Exin kuuluv ning DHLi saadetisi vedanud AN-26 tüüpi lennuk tegi eile hommikul Ülemiste järvejääle hädamaandumise. Lennukis viibis kuus inimest, kergelt sai viga üks piloot.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadülemistelennuk
Samal teemal
merkel eestis
Sisuturundus
Gallup

Kas suvevaheaja arvelt on hea mõte teha lastele üks vaheaeg lisaks?

Küsitluses on osalenud 4486 inimest
eesti valib presidenti
arvamusplats
Päevakava
Homme11:00
25Aug PÄEVAINTERVJUU Kuidas «tehakse» Eestis presidenti?>
Homme12:00
25Aug PÄEVAINTERVJUU Stuudios poliitika.guru toimetajad - kas erakonnad leiavad ühiskandidaadi?>
Homme20:15
25Aug Debati telgitagused: milline on elu kaadri taga ja kuidas presidendikandidaadid saateks valmistuvad>
Homme21:00
25Aug Kanal 2 ja Postimehe "Suur presidendidebatt": kes sobib Eesti presidendiks? >
Homme23:00
25Aug Poliitika.guru politoloogid kommenteerivad, kuidas kandidaatidel debateerimine õnnestus>
Viimased uudised
Rio 2016Kõik
TarbijaKõik
VideoKõik
Teadus ja tehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Mare Jõgeva, 77

laulja

Sirje Olesk, 62

kirjandusteadlane ja -kriitik

Signe Ratso, 56

euroametnik

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE