Ilus hommik, rahulik lõuna, kurb õhtu

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti parim rallisõitja Urmo Aava sõitis üheksandal kiiruskatsel kraavi ning langes edasisest konkurentsist välja.
Eesti parim rallisõitja Urmo Aava sõitis üheksandal kiiruskatsel kraavi ning langes edasisest konkurentsist välja. Foto: AFP / Scanpix

Tahame seda või ei taha, kuid vanarahval on peaaegu alati õigus. Näiteks eile polnud kellelgi põhjust kahelda vanasõna «Pill tuleb pika ilu peale» paikapidavuses. Urmo Aava ja Kuldar Siku jaoks ootamatult kenasti alanud Soome MM-ralli avapäeva lõpuks pidi Eesti praegune parim võidusõitja tunnistama: «Olen kurb!»

Mida muud saigi Citroëni hooldusalas nukra pilguga maapinda puurinud Aava öelda – üheksanda kiiruskatse lõpus kihutas ta oma autoga rajalt välja ning jäi kraavi kinni. Enne saatuslikku hetke hoidis ta kuuendat kohta, ennelõunal nautis aga senise karjääri kõrgeimat kolmandat positsiooni.


«Hea koht ei muutnud mind uljaks,» kinnitas Aava. «Hommik oli tõesti üllatavalt hea, ent edasi sõitsime omas rütmis, õhtul võtsime isegi veidi rahulikumalt. Nii lihtsalt juhtus.»


Üheksanda kiiruskatse lõpuni jäi veel sadakond meetrit, kui Aava lõikas ühte kurvi ning auto justkui imeti kraavi. Järsak polnud sügav, ent Citroën C4 ralliauto põhi kiilus kraavi servale kinni. Inimjõust jäi selle väljalükkamiseks väheks.


«Kraavi serv oli nii niidetud, et selle sügavust polnud võimalik näha. Enne meid olid teisedki sealt lõiganud, ent ilmselt läksime liiga sügavale,» selgitas Aava.


Hommikul tundus kõik veel ilus ning pärast kolme kiiruskatse läbimist saabusid Aava ja Sikk hooldusalasse naerunägudega. Rõõmustamiseks oli põhjust – eestlased kerkisid neljapäeva õhtul publikukatsel saadud seitsmendalt kohalt kolmandaks.


Maailma rallitippude vahele trügimine oli üllatuseks neile endile ning ilmselt ka ajakirjanikele. Eestlaste autot ümbritses sama suur kaamerate ja mikrofonide hulk kui Sebastien Loebil ja Mikko Hirvonenilgi.


Seda ootamatum oli kuulda, et Aava ja Sikk ei pidanud oma tegutsemist kuigi heaks. «Hommikul esimesel kiiruskatsel sõitsime väga nurgeliselt,» sõnas Aava. «Teine katse oli juba parem ning kolmas päris hea.» Sikk lisas siiski positiivse noodi: «See teeb rõõmu, et suutsime sellise tunde juures ikkagi kiiresti sõita. Neljandal kiiruskatsel oli juba tunda, et sõidame päris hästi ning tuleb hea aeg.»


Kolme järgmise kiiruskatsega taanduti siiski kolm kohta. Aava põhjendas seda sõiduvahendi liiga pehme seadistusega. «Kiiruskatsete teistkordsel läbimisel muutusid teed hulluks ning pehme vedrustusega auto hüppas tihti roobastest välja,» selgitas ta. «Oleme jälle kogemuse võrra rikkamad. Sellistele teedele mu idee ei sobinud.»


Aava sõnul ei soovinud ta kasutada meeskonnakaaslaste Loebi ja Daniel Sordo autodega sarnast seadistust. «See ei meeldinud mulle. Aga nüüd tundub, et neil oli õigus,» tunnistas ta.


Kogu päeva heitlesid liidrikoha eest Loeb ja Hirvonen. Enamik kiiruskatsete võite läks küll prantslasele, ent kodupubliku rõõmuks ei lubanud Hirvonen vahel suureks käriseda. Päeva lõpuks oli see 14,4 sekundit.


Kaks meest olid justkui teiselt planeedilt. Kolmandal kohal asuv Henning Solberg kaotab juba 53,1 sekundit. Vähem kui minutilist allajäämist suutis hoida veel ka Gigi Galli.


Täna sõidetakse Jyväskylä ümbruses kümme kiiruskatset. Võitja selgub pühapäeva pärastlõunaks.


Superralli reeglite järgi rajale mineval Aaval pole enam võimalik kõrgeid kohti püüda, Loebile kaotab ta juba üle 16 minuti. «Püüame teel püsida ja kiiresti sõita. Paraku on need veidike vastandlikud soovid,» nentis Aava.   

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles