Galerii: Tartu maanteel uuendati teekatet remix-tehnoloogiaga

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

AS Tref uuendas septembri lõpus koostöös Soome firmaga SL Asfaltti Tallinna-Tartu maanteel Ussisoo lõigul teekatet remix-tehnoloogiaga, mis võimaldab taaskasutada kulunud teekatte materjali.

ASi Tref tootmisdirektor Tarvi Kliimask ütles Postimehele, et tegemist on säilitusremondi tehnoloogiaga, millega uuendatakse asfaltkatte kulumiskihti. Tehnoloogial ei ole täpset eesti keelset nimetust, üldnimetus on remix.

Pildigaleriis on näha remix-tehnoloogia tööprotsessi, kuidas kolm infrapuna kuumutusagregaati soojendavad vana asfaltkatte 3,5-4 sentimeetri sügavuselt, muutes vana asfaltsegu voolavaks ja töödeldavaks. Kuumutusagregaatidele järgnevates mahutites on vedelgaas, millega kuumutusagregaati toidetakse.

Kuumutusagregaatidele järgneb segamis- ja laotamismasin, mis võtab vana asfaltsegu kolme sentimeetri sügavuselt üles, lisades vanale segule uut asfaltsegu ning laotab selle jälle teele tagasi. Uut asfaltsegu paigaldatakse koguses, kui palju on aastate jooksul vana kate kulunud, tavaliselt rattarööbaste jagu.

Teele laotatud uue asfaltkatte tihendavad teerullid.

Remix-tehnoloogia jõudis Eestisse paar aastat tagasi. Esimesena kasutas AS Lemminkäinen seda tehnoloogiat 2010. aasta sügisel Tallinnas Pärnamäe tee taastusremondil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles