Aljas: lennunduses riske ei mõõdeta

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Margus Ansu.

Estonian Airi juht Andrus Aljas ütles ETV saates «Vabariigi kodanikud», et lennunduses riske ei mõõdeta ning vähimagi ohu korral lennukil tõusta ei lubata.


Lennundusspetsialist Toomas Lepp sõnas, et oht üle Euroopa oli olemas ja esmalt pandi õhuruum kinni. «Siis hakati vaatama, et püüame olla täpsemad ja leida koht, kus ikkagi saaks lennata.»

Lepa sõnul on ette nähtud igasugused kriteeriumid, mis lubavad lennata ja mis ei luba lennata. Siiamaani pole aga lennumeteoroloogias seda märgitud, kui palju vulkaanilisi osakesi võib õhus olla.

Klimatoloogi Andres Tarandi võtaks uurimine kuid ja aastaid, et selliseid asju mõõta. «Ma usun, et see andis selleks kindlasti tõuke, aga millal sellest kasu saab, ei tea keegi.»

Aljase sõnul ei saa ohutuse propageerimist kunagi liiga palju teha. «Lennunduses on põhimõte, et me väga palju riske ei mõõda. Kõige turvalisem on see lennuk, mis on pargitud lennuväljale ja hoonetest eemale,» sõnas Aljas.

Aljas rääkis, et praegu on Euroopas kokku lepitud, et kõik, kes õhku tõusevad, monitoorivad pärast maandumist lennuki seisu ja annavad sellest kõigile teada. «Sellest tekib väga hea andmebaas ja kui kuskilt selgub, et oht on olemas, siis võetakse kasutusele vastavad meetmed.»

Küsimuse peale, et mis siis nüüd saab, vastas geoloog Anto Raukas, et ilmselt hakkab purskama ka teine Islandi vulkaan Katla ning kui ei suudeta kindlaks teha, kui suur on vulkaaniliste osakeste hulk, millega võib lennata, siis need lennukid jäävadki maha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles