Meediakontserni Ekspress Grupp teise kvartali puhaskasum oli 21,3 miljonit krooni, mis on 35 protsenti vähem kui mullu samal ajal.
Ekspress Grupi kasum kukkus aastaga kolmandiku
Kontserni juhatuse esimehe Priit Leito sõnul mõjutasid kasumit lisaks reklaamituru langusele mulluste ostutehingutega kaasnenud finantskulud ja kulumi kasv, samuti arendustegevusega kaasnenud kulud, teatas ettevõte.
Grupi teise kvartali käive kasvas aastaga 25 protsenti, ulatudes 347 miljoni kroonini. Kulumieelne ärikasum (EBITDA) suurenes langusse pöördunud reklaamituru tingimustes teises kvartalis 23 protsenti 53,7 miljoni kroonini.
Leito märkis, et majanduskasvu pidurdumise mõjul langes ajalehtede-ajakirjade reklaamiturg Eestis esimesel poolaastal erinevatel hinnangutel 8-9 protsenti võrreldes mullu sama ajaga.
«Ekspress Grupi kirjastatud väljaannete osas oli reklaamitulude langus märgatavalt tagasihoidlikum - vaid 0,8 protsenti,» ütles ta.
Leito sõnul suureneb hoolimata langevast reklaamiturust hoogsalt internetireklaami maht, ületades esimesel poolaastal mullust vastavat näitajat Eestis ligi poole võrra.
Ekspress Grupi erinevate tegevusvaldkondade lõikes kasvas teises kvartalis kokkuvõttes enim online-meedia segment, sellest lõviosa andva Delfi Grupi müügitulu suurenes aastaga 28 protsenti.
Raamatumüügi osas oli sama perioodi müügitulu kasvuks 11 protsenti, sealhulgas kasvas raamatute jaemüük märkimisväärsed 22 protsenti.Trükiteenuste segmendis oli II kvartalis käibekasvuks 11 protsenti võrreldes mullu sama ajaga. Infoteenuste müügitulu jäi 2007. aasta sama perioodi tasemele.
«Internetisegmendi arenduse kõrval oleme kontserni teistes tegevusvaldkondades majanduskeskkonna mõju tõttu paljuski tegelenud kulude kokkuhoiuga,» lausus Leito.
Kontsern on 2008. aasta nullilähedase majanduskasvu prognoosi tõttu koostanud täiendava kulukärbete plaani - peamiselt puudutab see tööjõukulusid, samuti paberi- ja trükikulusid ning lisaks osa investeeringute edasilükkamist.