Politsei teemanädal keskendub piirkiirusest kinnipidamisele

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirusepiirangu märk. Foto on illustratiivne.
Kiirusepiirangu märk. Foto on illustratiivne. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kevade saabudes on iga-aastaseks probleemiks kihutajad, kes oma mõtlematu käitumisega muudavad liikluse ohtlikumaks, mistõttu keskendub Euroopa liikluspolitseinikke ühendava koostöövõrgustiku TISPOL teemanädal seekord piirkiirusest kinnipidamisele.

Korrakaitsepolitseiosakonna komissari Riho Tänaku sõnul on ohutu liiklus iga liikleja enda teha, vahendas PPA Põhja prefektuuri pressiesindaja.

«Piirkiirusest kinni pidamine peab olema täiesti loomulik ja tavapärane käitumine, kuid kahjuks leidub juhte, kes oma mõtlematusega enda ja teiste elusid ohtu seavad. Iga autojuht peab enne gaasipedaali tugevamat vajutamist mõtlema, kas võidetud minut kaalub üles kaotatud elu. Kindlasti tuleb sõidukiiruse suhtes tähelepanelik olla ka möödasõitudel - kiiruspiirangud kehtivad ka vastassuunavööndi kaudu eesliikujast möödumisel,» ütles Tänak.

Sama tähtis kui piirkiiruse režiimist kinnipidamine on ohutul liiklemisel ka õige sõidukiiruse valik. Kehtivad liiklusreeglid sätestavad küll maksimaalsed lubatud kiirused, kuid sõidukiirus tuleb valida alati lähtuvalt konkreetsest olukorrast. Juht peab kiirust valides võtma arvesse oma sõiduoskusi, tee- ja ilmastikuolusid, sõiduki tehnilist seisukorda jne.

Kiirusel 50 kilomeetrit tunnis on sõiduki peatumisteekond (reageerimisteekond, mille jooksul juht märkab ohtu pluss pidurdusteekond) pea 30 meetrit. 70 km/h liikudes kulub selleks aga 50 meetrit. Selles punktis, kus 50 km/h sõitnud juht oleks jõudnud auto peatada, liigub 70 km/h sõitnud auto veel kiirusega 58 km/h. Need arvutused kehtivad kuiva asfaldi ja heade teeolude korral, märja teekatte korral pikeneb pidurdusteekond märgatavalt.

TISPOL on Euroopa liikluspolitseinike koostööle ja infovahetusele suunatud organisatsioon, mille liikmed teostavad teemanädalate raames sarnase sisuga politseilisi tegevusi kõigis Euroopa riikides samaaegselt. Sellise koostöö eesmärgiks on kogemuste vahetamine ning liikluskontrollide tulemuste ühine hindamine Euroopa riikide lõikes. Samuti teevad Euroopa liikluspolitseinikud tihedat koostööd liikmesriikide seadusandluse ühtlustamiseks sõidukijuhtide joobe kvalifitseerimise ja piirmäärade ühtlustamise osas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles