Purjus bussijuhtide tõrjumiseks muudetakse alkolukk kohustuslikuks

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkolukk. Foto on illustreeriv.
Alkolukk. Foto on illustreeriv. Foto: Liis Treimann

Eile koos istunud liikluskomisjon oli mures selle pärast, et reisijaid vedavate busside roolist tabatakse liiga palju purjus juhte, selle vältimiseks toetas komisjon ettepanekut, et sõitjaid vedavad bussid peavad olema varustatud alkolukuga.

Maanteeamet andis komisjonile ülevaate valupunktidest ühistranspordis. Muret teeb asjaolu, et sõitjaid vedava bussi juhtimiselt avastatakse pea igas kuu üks kuni kaks joobes juhti, küllalt sagedased on ka töö- ja puhkeaja nõuete rikkumised.

Komisjon toetas maanteeameti ettepanekut rakendada sõitjate ohutuse tagamiseks nõuet, et sõitjatevedu teostavad bussid peavad olema varustatud alkolukuga. Kontrolli tagamiseks töö- ja puhkeaja nõuete täitmise üle võiks sõitjatevedu korraldavatel vedajatel olla kohustus kasutada ka alla 50 kilomeetri pikkustel liinidel sõidumeerikut.

Ohtlikud õuealad

Komisjon arutas ka õuealade temaatikat – paljud õuealad, mis on tähistatud vaid liiklusmärkidega, ei vasta õuealale nõuetele. Sõidukijuhid ei pea kinni õuealal kehtivatest liiklusreeglitest ning jalakäijatele on loodud petlik ootus ohutusele, mis tegelikult ei ole tagatud.

Komisjon soovitab kohalikel omavalitsustel mitte kehtestada õueala ainuüksi liikluskorraldusvahendeid kasutades, kuna teatud aladel on ilmselt otstarbekas asendada õueala liikluskorraldus näiteks samaliigiliste ristmike ja piiratud kiirusega ala märkidega. Õueala liikluskorra kehtestamisel tuleb muuta füüsilist liikluskeskkonda selliselt, et sõidukijuhid järgiksid õuala liiklusreegleid ka liiklusjärelevalve puudumisel.

Ramboll Eesti AS tutvustas komisjoni liikmetele uuringut muutuva teabega liiklusmärkide (VMS) kasutamise tasuvuse kohta Eestis. Komisjon soovitab maanteeametil võtta VMS katseliselt kasutusele mõnel suurema liiklussagedusega või liiklusohtlikul teelõigul.

Tänavu üheksa kuu  jooksul juhtus Eestis 995 (2012. a 1041) inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 49 (71) ja sai vigastada 1237 (1303) inimest. Kui hukkunute arv on tuntavalt vähenenud, siis nii õnnetuste kui neis vigastada saanute arv on vähenenud vaid 5 protsendi võrra. Viimase 12 kuu jooksul, eelmise aasta oktoobrist käesoleva aasta septembrini on liiklusõnnetustes hukkunud 65 liiklejat. Tervel eelmisel aastal hukkus Eestimaa teedel kokku 87 inimest.

Liikluskomisjoni esimees on majandus- ja kommunikatsiooniminister ning liikmeteks haridus- ja teadusminister, justiitsminister, rahandusminister, siseminister, sotsiaalminister, Maanteeameti peadirektor, Politsei ja Piirivalve Ameti peadirektor ning Autoettevõtete Liidu, Eesti Linnade Liidu , Mittetulundusühingu Eesti Liikluskindlustuse Fond, Tallinna Linnavalitsuse, Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli esindajad. Samuti on komisjoni liikmeks arvatud üks liiklusekspert.

Liikluskomisjoni ülesanneteks on «Eesti rahvuslikust liiklusohutusprogrammist 2003–2015» tulenevate tegevuste koordineerimine, valitsuse nõustamine liiklusohutusega seonduvate küsimuste lahendamisel, liiklusohutusalaste strateegiliste eesmärkide ja prioriteetide seadmine ning ettepanekute tegemine valitsusele liiklusohutusega seonduvate probleemide lahendamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles