Busside kohustuslikud alkolukud oleks purjus juhtide tõrjumiseks kulukas lahendus

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkolukk. Foto on illustreeriv.
Alkolukk. Foto on illustreeriv. Foto: Liis Treimann

Ehkki sel nädalal koos istunud liikluskomisjon toetas ettepanekut purjus juhtide bussiroolist eemalhoidmiseks reisibussidele alkoluku kohustuslikuks muutmiseks, ei pruugi see kulukuse tõttu siiski ainsa lahendusena seaduseks saada.

«Samas ei langetatud otsust alkolukkude kasutusele võtmise täpse rakendusmehhanismi ega ajakava suhtes – seetõttu ei ole liikluskomisjoni seisukoht käsitletav veel seadusemuudatuse algatamisena,» selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna.

«Liikluskomisjon pidas oluliseks täpsema mõju- ja kuluanalüüsi läbiviimist ning diskussiooni veoettevõtetega. Ühtlasi kutsus maanteeamet vedajaid üles pakkuma välja alkolukkude kõrval ka muid purjus juhtide rooli sattumist takistavaid meetmeid, mis oleks võrreldes alkolukkudega samaväärse tõhususega, kuid mille rakendamine oleks seotud väiksemate kuludega,» lisas Lugna.

Nimelt on maanteeamet olemasolevate alkolukkude pakkujate lahendustega tutvudes selgitanud välja, et alkoluku soetusmaksumus jääb ligikaudsesse hinnaklassi 1000 eurot. «Keskmise uue bussi soetusmaksumusest moodustab see 0,5-1 protsenti,» ütles Lugna. Sellele lisanduks iga-aastane kalibreerimise kulu, mis jääb 20-50 euro piiresse.

«Juhul, kui busside alkolukkudega varustamise kohustus kehtestatakse läbi seadusandluse, siis jääb sellega seotud kulu kommertsliinidel vedajate kanda,» selgitas ta. Samas kannab riik avaliku teenindamise lepingute alusel teenindavatel liinidel kannab veoteenuse osutamisega seotud kulu ning seega kaudselt ka alkolukkudega seotud kulu, täpsustas Lugna.

«Sellisel juhul tagatakse aga nõude rakendusaeg, mis on vedajate jaos piisav ettevalmistuste tegemiseks ning proportsionaalse nõude järgmiseks tehtavate kuludega,» kinnitas maanteeameti peadirektori asetäitja.

Sel nädalal koos istunud liikluskomisjon toetas põhimõtteliselt ettepanekut, et sõitjaid vedavad bussid peaksid olema varustatud alkolukuga, et vähendada reisijaid vedavate busside rooli istuvate purjus juhtide hulka. Viimasel ajal on politsei tabanud kuus 1-2 reisijaid täis bussi roolist joobes juhi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles