Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Eesti uudised

:

Kiiruskaamerad ei suuda kõiki rikkujaid tabada

Suvehooaeg Eesti teedel toob välja üksikud pimenurgad Tallinna–Tartu maantee kiiruskaamerate töös seoses piiratud õigusega autojuhtide ning mootorratturitega.

Sel nädalal tõsteti mitmel Eesti maanteel lubatud piirkiirust 100 kuni 110 kilomeetrini tunnis, muu hulgas lubatakse suurema kiirusega sõita ka Tallinna–Tartu maanteel sellistel lõikudel, kus autojuhtide seaduskuulekust kontrollivad kiiruskaamerad.

Maanteeameti pressiesindaja Timo Vijar selgitas, et sellistes kohtades muudetakse kiiruskaamera sekkumiskünnist sama palju, kui tõsteti piirkiirust. «Kiiruskaamerate sekkumiskünnist saab seadistada 1 km/h täpsusega,» lisas ta.

Samas on esmase juhiloaga algajatel autojuhtidel lubatud sõita vaid kuni 90 kilomeetrit tunnis. Vijar tõdes, et kiiruskaamera sõitjate selliseid erisusi ei tunnista. Seega jäävad «rohelise lehega» sõitjad karistuseta, kui nende kiirus jääb teistele lubatu piiresse.

Samuti ei võimalda praegused kiiruskaamerad fikseerida mootorratturite kiiruseületamisi, sest neil on registreerimisnumber vaid tagapool. Ka välismaa numbrimärkidega autod pääsevad karistusest.

Politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna koordinatsioonitalituse juhi Joosep Kaasiku sõnul ei ole praegu tõesti võimalik mootorratturite kihutamist kiiruskaameratega fikseerida, kuid tema sõnul võib see tulevikus muutuda.

Kaasik tõdes, et kiiruse mõõtmise süsteem kindlasti areneb ning praegused kiiruskaamerad töötavad niimoodi, sest mootorrataste osakaal on endiselt liikluses väike ja hooaeg, mil kaherattalistega liigeldakse, lühike.

«Kui mootorrataste osakaal liikluses kasvab veelgi, võib kiiruse mõõtmise süsteem muutuda. Samas ei ole kiiruskaamerad meil ainsad kiiruse mõõtmise meetodid,» selgitas Kaasik.
Ta lisas, et kui mootorratturite kihutamine kuskil probleemiks kujuneb, saab seda ohjeldada kiirust mõõtvate politseipatrullidega.

Et kiiruskaamerad ei suuda mootorrattureid fikseerida, puudub ka statistika, kui sagedasti kaherattaliste juhid seda kurjasti ära kasutavad ning kaamera vaateväljas kiirust ületavad.
Eestis arvel olevate mootorrataste hulk on viimastel aastatel järsult kasvanud, küündides 2009. aasta lõpuks 18 000 sõidukini. Samas moodustab see vaid ligi kolm protsenti Eesti teedel liikuvate sõiduautode arvust.

Tänavu tohivad A- ja B-kategooria sõidukid 110 km/h sõita ühtekokku 133 kilomeetril Eesti teedel, 100-kilomeetrise tunnikiirusega võib sõita isegi 646,5 kilomeetril.
Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:piirkiiruskiirusekaamerakihutamine
Samal teemal
Sponsoreeritud artiklid
laskesuusatamise EM Otepääl
Sõda Ukrainas
Kreeka ja Euroopa Liit
nädala näod
EUROOPA VÄLISPOLIITIKA HINNETELEHT
sõda ukrainas
noo99 «SAVISAARE BLOGI»
ränk õnnetus estonia kaevanduses
Gallup

Kas oled kiiruseületamisega politseile vahele jäänud?

Küsitluses on osalenud 7358 inimest
Viimased uudised
TervisKõik
Majandus24Kõik
SportKõik
PoliitikaKõik
TallinnCityKõik
NaineKõik
48h populaarsemad teemad
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MaailmKõik
TarbijaKõik
ArvamusKõik
VIIMASED GALERIID
Ajakiri HelloKõik
Postimees +Kõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
SOOV.EE
JuhtimineKõik
Sünnipäevad

Palju õnne!

Raivo Adlas

75

Raivo Adlas

näitleja ja lavastaja

Enn Anupõld, 78

ajakirjanik

Dave Benton (Efren Eugene Benita), 64

laulja

Jüri Kõre, 62

rahvastikuteadlane ja poliitik

Anne Eenpalu, 61

noorteorganisatsiooni Lindatütred ja Kalevipojad rajaja

Väino Linde, 56

riigikogu liige

Hasso Krull, 51

luuletaja, esseist ja tõlkija

Hendrik Sal-Saller, 49

laulja

Aivar Korjus, 43

krossimootorrattur

Ken Saan, 39

filmimees

Maret Ani, 33

tennisist

Horoskoop
Tartu PostimeesKõik
60 PLUSSKõik
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Top lood
Top kommentaarid
Arhiiv
Pilt.postimees.ee viimati lisatud
kasutaja raul1972 galeriist
Valuutakursid
USD
0,885 EUR
GBP
1,331 EUR
SEK
0,107 EUR
RUB
0,013 EUR
=
Kursid seisuga: 30.01.2015
Postimehe google+ leht