Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Eesti uudised

:

Kiiruskaamerad ei suuda kõiki rikkujaid tabada

Suvehooaeg Eesti teedel toob välja üksikud pimenurgad Tallinna–Tartu maantee kiiruskaamerate töös seoses piiratud õigusega autojuhtide ning mootorratturitega.

Sel nädalal tõsteti mitmel Eesti maanteel lubatud piirkiirust 100 kuni 110 kilomeetrini tunnis, muu hulgas lubatakse suurema kiirusega sõita ka Tallinna–Tartu maanteel sellistel lõikudel, kus autojuhtide seaduskuulekust kontrollivad kiiruskaamerad.

Maanteeameti pressiesindaja Timo Vijar selgitas, et sellistes kohtades muudetakse kiiruskaamera sekkumiskünnist sama palju, kui tõsteti piirkiirust. «Kiiruskaamerate sekkumiskünnist saab seadistada 1 km/h täpsusega,» lisas ta.

Samas on esmase juhiloaga algajatel autojuhtidel lubatud sõita vaid kuni 90 kilomeetrit tunnis. Vijar tõdes, et kiiruskaamera sõitjate selliseid erisusi ei tunnista. Seega jäävad «rohelise lehega» sõitjad karistuseta, kui nende kiirus jääb teistele lubatu piiresse.

Samuti ei võimalda praegused kiiruskaamerad fikseerida mootorratturite kiiruseületamisi, sest neil on registreerimisnumber vaid tagapool. Ka välismaa numbrimärkidega autod pääsevad karistusest.

Politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna koordinatsioonitalituse juhi Joosep Kaasiku sõnul ei ole praegu tõesti võimalik mootorratturite kihutamist kiiruskaameratega fikseerida, kuid tema sõnul võib see tulevikus muutuda.

Kaasik tõdes, et kiiruse mõõtmise süsteem kindlasti areneb ning praegused kiiruskaamerad töötavad niimoodi, sest mootorrataste osakaal on endiselt liikluses väike ja hooaeg, mil kaherattalistega liigeldakse, lühike.

«Kui mootorrataste osakaal liikluses kasvab veelgi, võib kiiruse mõõtmise süsteem muutuda. Samas ei ole kiiruskaamerad meil ainsad kiiruse mõõtmise meetodid,» selgitas Kaasik.
Ta lisas, et kui mootorratturite kihutamine kuskil probleemiks kujuneb, saab seda ohjeldada kiirust mõõtvate politseipatrullidega.

Et kiiruskaamerad ei suuda mootorrattureid fikseerida, puudub ka statistika, kui sagedasti kaherattaliste juhid seda kurjasti ära kasutavad ning kaamera vaateväljas kiirust ületavad.
Eestis arvel olevate mootorrataste hulk on viimastel aastatel järsult kasvanud, küündides 2009. aasta lõpuks 18 000 sõidukini. Samas moodustab see vaid ligi kolm protsenti Eesti teedel liikuvate sõiduautode arvust.

Tänavu tohivad A- ja B-kategooria sõidukid 110 km/h sõita ühtekokku 133 kilomeetril Eesti teedel, 100-kilomeetrise tunnikiirusega võib sõita isegi 646,5 kilomeetril.
Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:piirkiiruskiirusekaamerakihutamine
Samal teemal
galeriid
Sponsoreeritud artiklid
riigikogu on valitud
firmaautode jandiga on ühel pool
REPORTER.EE VIDEOD
milano moenädal
riigikogu valimised
Valimistulemused on selgunud
    venemaa mälestab boriss nemtsovi
    RIIGIKOGU VALIMISED
    Päevakava
    Homme10:00
    3Postimees teeb otseülekande mitmekesise töökeskkonna konverentsist (1)>
    Viimased uudised
    Aega valimiste lõpuni
    TervisKõik
    Majandus24Kõik
    SportKõik
    PoliitikaKõik
    TallinnCityKõik
    NaineKõik
    48h populaarsemad teemad
    MaailmKõik
    TarbijaKõik
    ArvamusKõik
    VIIMASED GALERIID
    Ajakiri HelloKõik
    Postimees +Kõik
    SOOV.EE
    JuhtimineKõik
    Sünnipäevad

    Palju õnne!

    Raul Meel, 74

    graafik ja maalikunstnik

    Riho Baumann, 63

    diskotaat

    Meelis Punder, 59

    laulja

    Riho Rahuoja, 58

    riigiametnik

    Clyde Kull, 56

    diplomaat

    Triin Soomets, 46

    luuletaja

    Horoskoop
    Tartu PostimeesKõik
    60 PLUSSKõik
    Pärnu
    Viljandi
    Rakvere
    Paide
    VALGA
    Top lood
    Top kommentaarid
    Arhiiv
    Pilt.postimees.ee viimati lisatud
    kasutaja viik galeriist
    Valuutakursid
    USD
    0,891 EUR
    GBP
    1,371 EUR
    SEK
    0,107 EUR
    RUB
    0,014 EUR
    =
    Kursid seisuga: 02.03.2015
    Postimehe google+ leht