Eesti Raudtee lüüakse kaheks

Marti Aavik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige rohkem veeti tänavu seitsme kuuga naftat ja naftasaadusi.
Kõige rohkem veeti tänavu seitsme kuuga naftat ja naftasaadusi. Foto: Arvet Mägi / Virumaa Teataja.

Juba allkirjastatud jagunemiskava järgi eraldatakse kaheks ettevõtteks erainvestorite kaasamise võimlausega Eesti Raudtee kaubaveod ja eurotoetusi kasutav infrastruktuur.


AS Eesti Raudtee juhatus allkirjastas jagunemiskava 30. juulil. Emaettevõtte AS Eesti Raudtee all hakkavad tegutsema EVR Infra ja EVR Cargo, ütles Urmas Glase Eesti Raudteest Postimees.ee'le.

Ühelt poolt on tegevuste eraldamise mõte see, et tegevuste ristsubsideerimine oleks täielikult välistatud. Faktiliselt ei maksa Eesti Raudtee ka praegu vedudele infrastruktuuri tulude arvelt peale, aga uus struktuur muudab selle tõsiasja täielikult läbipaistvaks, sõnas Glase.

Teiselt poolt on uus struktuur vajalik ka võimalike erainvestorite kaasamiseks. Investeeringuid on kindlasti vaja vagunipargi ajakohastamiseks ja mitmekesistamiseks ning üks võimalus raha leidmiseks on aktsiakapitali laiendamine, selgitas Glase.

Vaguniparki tuleb mitmekesistada, sest konteinerveod kasvavad ning naftatsisterniga konteinereid vedada ei saa.

Raudtee infrastruktuuri haldava ettevõtte erastamine mis-tahes kujul on ebatõenäolisem, sest mida rohkem on ettevõttes erakapitali, seda raskem on projektidesse euroabi kaasata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles