Euroopa Liidu infoühiskonna teadlikkuse tõstmise programmi raames tellitud uuringust selgub, et 75 protsenti kõigist e-teenuseid kasutanud Eesti elanikest on nendega väga rahul.
Uuring: Eesti elanikud on e-teenustega rahul
Kasutajate arvates aitavad e-teenused säästa aega, saada kiiremini soovitud infot ning vähendada ametiasutustega suhtlemisel ajakulu ja bürokraatiat, selgus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud uuringust.
Ministeeriumi hinnangul on viimaste aastate jooksul suurenenud Eesti elanike teadlikkus avaliku sektori e-teenustest ning erinevatest riiklikest portaalidest ja veebidest.
16-74-aastastest internetikasutajatest 83 protsenti on kasutanud vähemalt ühte avaliku sektori e-teenust ning teadlikkus teabeväravast eesti.ee on kahe aasta jooksul kahekordistunud, selgus uuringust.
Kõige populaarsemad on Eestis endiselt finants- ja maksuvaldkonna e-teenused ehk eelkõige e-maksuamet ja tuludeklaratsiooni elektrooniline esitamine. Järgnevad hariduse ning sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna e-teenused.
TNS Emorilt tellitud uuringu eesmärk oli selgitada välja 16-74-aastaste Eesti elanike teadlikkus avalikest e-teenusest ja riigiportaalidest, nende kasutamine ning rahulolu avaliku sektori e-teenustega. Kokku küsitleti 1020 inimest.