Uuring: Eesti elanikud on e-teenustega rahul

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
eesti.ee
eesti.ee Foto: www.eesti.ee

Euroopa Liidu infoühiskonna teadlikkuse tõstmise programmi raames tellitud uuringust selgub, et 75 protsenti kõigist e-teenuseid kasutanud Eesti elanikest on nendega väga rahul.

Kasutajate arvates aitavad e-teenused säästa aega, saada kiiremini soovitud infot ning vähendada ametiasutustega suhtlemisel ajakulu ja bürokraatiat, selgus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud uuringust.

Ministeeriumi hinnangul on viimaste aastate jooksul suurenenud Eesti  elanike teadlikkus avaliku sektori e-teenustest ning erinevatest riiklikest portaalidest ja veebidest.

16-74-aastastest internetikasutajatest 83 protsenti on kasutanud vähemalt ühte avaliku sektori e-teenust ning teadlikkus teabeväravast eesti.ee on kahe aasta jooksul kahekordistunud, selgus uuringust.

Kõige populaarsemad on Eestis endiselt finants- ja maksuvaldkonna e-teenused ehk eelkõige e-maksuamet ja tuludeklaratsiooni elektrooniline esitamine. Järgnevad hariduse ning sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna e-teenused.

TNS Emorilt tellitud uuringu eesmärk oli selgitada välja 16-74-aastaste Eesti elanike teadlikkus avalikest e-teenusest ja riigiportaalidest, nende kasutamine ning rahulolu avaliku sektori e-teenustega. Kokku küsitleti 1020 inimest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles