Poiste lugemisoskuse parandamiseks tuleks põhjalikumalt uurida, kuidas poisse Eestis õpetatakse ning lahendusena kaaluda ka poiste ja tüdrukute eraldi õpetamist, leiab Tallinna ülikooli lektori Helin Puksand.
Lektor: poiste ja tüdrukute eraldi õpetamist võiks kaaluda
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
PISA 2012. aasta lugemistesti tulemustest selgub, et Eestis on poiste lugemisoskus võrreldes tüdrukutega 44 punkti ehk pea ühe õppeaasta võrra kehvem, vahendas ERR uudised.
Puksand rääkis ERRi raadiouudistele, et lõhe põhjuseid võib otsida poiste ja tüdrukute erinevas keelelises arengus.
«Võib-olla tasuks mõelda tulevikus ka poiste ja tüdrukute eraldi klassides õpetamisele, see võiks olla üks mõtlemiskoht ja uurimiskoht just Eesti siseselt,» ütles Puksand.
Lektor tõdes, et kui muidu tuuakse hariduses Eestile eeskujuks Soomet, siis viimase PISA testi tulemuste järgi oli poiste ja tüdrukute lugemisoskus poolteist aastat, Eestist veelgi suurem.