Haridusministeeriumi nõunik Maie Kitsing leidis PISA testi tulemusi kommenteerides, et poiste ja tüdrukute lugemisoskuse suur lõhe on kindlasti probleem.
Nõunik: poiste puudulik lugemisoskus on kindlasti probleem
«Loetu mõistmine on vajalik, sõltumata kas oled poiss või tüdruk,» põhjendas ta. «Pealegi on tegu oskusega, mida igaüks vajab täiskasvanueas. Lõhe põhikooli lõpus näitab, et poistele võib kehv lugemisoskus olla takistuseks teadmiste ja oskuste omandamisel gümnaasiumis või kutsekoolis.»
Nõunik ütles, et eeskuju tuleks võtta Iirimaalt, Belgiast ja Kanadast. «Aasia riigid võiks ehk esialgu välja jätta. Õpilaste õppekoormus neis riikides, eriti pärast kooli, teeb meid nende edu suhtes väheke ettevaatlikuks. Kindlasti ei taha me oma õpilastelt lapsepõlve ära võtta,» rääkis ta.
Kitsing märkis, et Eesti õpilased said PISA testis soo järgi erinevaid tulemusi ka matemaatikas, kus poisid teenisid keskmiselt 5 punkti enam, kusjuures arvutipõhises matemaatikas olid poisid paremad 9 punkti võrra. Loodusteadustes poiste ja tüdrukute vahel erinevust polnud.
65 riigis läbi viidud PISA uuring näitas, et meie 15-aastaste poiste funktsionaalne lugemisoskus on tüdrukute omast oluliselt madalam. Poisid said testis tüdrukutest keskmiselt 44 punkti vähem (üks õppeaasta on PISA testis võrdsustatud 39 punktiga ehk samas vanuses poisid oleksid tüdrukutest justkui aasta vähem koolis käinud).