Tallinki reisilaev Star saabub reedel Tallinna

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinki reisilaev Star.
Tallinki reisilaev Star. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti ja Soome ametivõimud andsid reedel Tallinki reisilaevale Star loa sõita Tallinna sadamasse, kus alus lossitakse ja omanikele antakse üle rambi rikke tõttu laeva jäänud sõidukid ning alustatakse rambi parandustöödega.

Star väljus Helsingi sadamast kella 11.30 ajal pärast seda, kui laeva vigastused vaatas üle klassiühing, mis kinnitas laeva meresõidukõlbulikkust. Ülesõiduloa kooskõlastasid ka Eesti ja Soome meresõidu ohutusega tegelevad ametkonnad.

Ilma reisijateta teekonda alustanud Star jõuab plaanide kohaselt Tallinnasse kella 15 paiku ja seejärel asutakse laevalt sõidukeid lossima. Plaanide kohaselt saab selleks kasutada Tallinna samas paiknevat kahekorruselist rampi. Kokku on laevas 205 sõidukit, neist 180 sõiduautot.

Prognooside kohaselt võib sõidukite lossimine võtta aega, seetõttu Tallink informeerib eraldi iga sõiduki omanikku, millal oma sõidukile järgi tulla.

Tallinnast kaugemalt pärit sõidukiomanikele võimaldatakse viibida kuni olukorra lahendamiseni Tallinki hotellides, samuti avab Tallink autoomanike jaoks eraldi infoala Tallinna sadama D-terminaalis.

Esialgsete vaatluste põhjal põhjustas neljapäeval kell 19.40 juhtunud õnnetuse laeva kahe autoteki vahelise rambi konstruktsioonielemendi purunemine. Mis detail purunes ja mis selle põhjustas, selgitab ekspertiis, mille viivad läbi klassiühing, kindlustusfirmad, rambi tootja ning riiklikud ametkonnad.

Stari ehitas Soome laevaehitaja Aker Yards, mis andis laeva Tallinkile üle 2007. aastal. Kõnealuse rambi on tootnud Skandinaavia ettevõte TTS, mis on merendusvaldkonnas tuntud ja kogenud rampide tootja. 44 meetri pikkusele ja 6 meetri laiusele rambile on väljastatud sertifikaat kuni 200-tonnise raskuse kandmiseks. Õnnetuse hetkel rambil paiknenud sõidukite kogukaal oli deklaratsioonide alusel 130 tonni. Sõidukite kaalu vastavus deklaratsioonile kontrollitakse üle.

Star on oma ehituselt Tallinki laevade seas unikaalne, samuti pole samasuguse ehituse, mõõtmete ja mehhanismiga rampi kasutusel teistes Tallinki laevades. Rambi erinevatele detailidele tehakse erinevaid plaanilisi hooldusi ja iga 5 aasta järel peab ramp läbima uue sertifitseerimise.

Õnnetusega seotud otsesed kahjud hüvitab Tallinki kindlustusfirma, mille esindajad on käinud kahjusid ka üle vaatamas. Kõik muud kulud ja kahjunõuded vaatab Tallink läbi iga juhtumi põhiselt.

Praegu on tühistatud Tallink Stari reedesed päevased väljumised. Õhtuste väljumiste ja laupäevase graafiku kohta võetakse vastu otsus pärast laeva jõudmist Tallinnasse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles