Tarand: avaliku raha kasutamine poliitreklaamis vajab kohtupretsedenti

Andres Einmann
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakondlase Priit Kutseri fotoga teavitus Põhja-Tallinnas Vene Eragümnaasiumi fassaadil.
Keskerakondlase Priit Kutseri fotoga teavitus Põhja-Tallinnas Vene Eragümnaasiumi fassaadil. Foto: Peeter Langovits

Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni (ERJK) aseesimehe Kaarel Tarandi sõnul on avalike vahendite valimiskampaanias kasutamise reguleerimiseks tarvis kohtuotsust, mis looks pretsedendi.

«Administratiivsed vahendite kasutamist valimiskampaanias menetlevad praegi nii ERJK kui ka riigikogu korruptsioonivastane erikomisjon. ERJK oma tänasel koosolekul selles suhtes otsust ei langetanud, ootame ära, millise seisukoha võtab selles küsimuses riigikogu komisjon,» ütles Tarand.

Tarandi sõnul on tema isiklik seisukoht, et kõige õigem tee selle probleemiga tegelemiseks oleks luua kohtupraktika.

«Las kõik kohtuastmed tõlgendavad, kas mingi asi on inimeste teavitus või valimisreklaam. Minu hinnangul oleks kõige õigem anda kõik kogutud materjalid üle politseile ja siis ehk jõuab asi mingi kohtulahendini kunagi välja,» lausus Tarand.

Ta märkis, et püüd lahendada asja uute seaduseparagrahvide loomisega ei ole alati kõige konstruktiivsem tee ning parem lahendus võib olla hea tava kujundamine kohtupretsedendi kaudu.

Avalike vahendite poliitreklaamis kasutamise teemat arutas esmaspäeval ka riigikogu korruptsioonivastase seaduse kohaldamise erikomisjon, kuid otsuseni veel ei jõudnud. Komisjoni esimees, sotsiaaldemokraat Andres Anvelt ütles esmaspäeval Postimehele, et komisjon jätkab teema arutamist järgmise nädala esmaspäeval.

Komisjon analüüsib nelja reklaami, mille puhul on kahtlus, et tegemist on avaliku raha eest tehtud valimisreklaamiga, neist kolm juhtumit olid Tallinnas ja üks Tartus. Tallinna reklaamidest on uurimise all kampaania «Tallinn liigub», Hiiu staadioni ja Põhja-Tallinna ehitusplaane tutvustavad plakatid, kus kõigi puhul olid eksponeeritud valimistel kandideerinud linnajuhid. Tartus on sama kahtlus triatloni reklaami puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles