Hendrik Alla: mõned asjalikud sõnad

Hendrik Alla
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hendrik Alla
Hendrik Alla Foto: SCANPIX

Kuku raadio kuvandikampaania
Reklaamiagentuur Tank

Lõpmatuseni korrutatakse, et üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Ükski targutaja ei ütle, et küsimus on selles, millest need pildis peituvad sõnad räägivad. Kui vaadata Eesti trükireklaami, siis tundub, et pahatihti oleks parem, kui pildis peituvad sõnad oleksid ütlemata jäänud.

Kuku raadio tekstipõhine kuvandikampaania mõjub värskelt. Mis pilte siin ikka vaja, kui reklaamitav peab end juturaadioks. Mulle meeldib, et trükireklaamis on julgetud välja tulla seeriaga ehk on palju erinevaid reklaame, mille erinev sõnastus rihib tunnuslause täpselt paika.

Ega lõputult ei jaksa keegi kuldmune muneda, nii on ka Kuku kampaanias säravaid ja nõrgemaid leide. Ei ole alati tuhandet sõna vaja, vahel aitab kolmest. Mõjusamad on need reklaamid, kus sõnu on vähe, nt «Tuumakeemia».

Tore, et Eestis leidub arukaid kliente, kes usuvad sõna jõudu. Kujundusest võiksid õppust võtta vennad, kes tegid sel nädalal linnapilti ilmunud Toomas Hendrik Ilvese «100 põhjust, miks Eestis on hea elada» kampaania. Ainult amatöör paneb nii pikad tekstid plakatile kirja läbiva suurtähega. Eriti silmavaenulik ja raske lugeda. Fui.

Kuku elegantsetele trükireklaamidele sekundeerivad Kuukulguri toodetud reklaamiklipid, mis minu meelest jooksevad lati alt läbi. Saan aru, et nalja on vahva visata, aga praegusel juhul kõneleb tele ja trükk erinevat keelt. Need klipid on tehtud lollidele meeldima – «Vaata, kuidas panevad, hä-hä-hää!»

Kahjuks moodustati kampaania raadioreklaamid vaid telereklaami heliribast. Kuku oleks võinud natuke nõudlikum olla ja tellida omaenese meediumisse väärikama ja mõtlema panevama lahenduse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles