Haapsalu rahvaralli meenutab Valget Daami

Urmas Hännile
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvarallil tuleb võistlejatel kõiges loota vaid iseendale.
Rahvarallil tuleb võistlejatel kõiges loota vaid iseendale. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Laupäeval, 19. juunil sõidetakse Läänemaal Ridala vallas Haapsalu rahvaralli, mille trass kattub osaliselt omaaegse Valge Daami ralli marsruudiga.http://www.rally.ee/?a=a018&b=4180

Üksüheselt rahvarallil sõidetavaid kiiruskatseid Valgel Daamil olnud kihutamisega siiski võrrelda ei anna: rahvarallidel tohib reeglina võistelda üksnes ohutuspuurita tänavasõiduautodel, mistõttu rahvaralli lisakatsetele paigutatakse sõidukiiruse piiramiseks tehislikke takistusi. Samuti nõuavad Eesti autospordi liidu kehtestatud reeglid, et keskmine katsekiirus ei tohi kaherattaveolistel autodel ületada 50 kilomeetrit tunnis.

 Ralli korraldustoimkonna liikmete Kalle Kruusma, Rene Puda ja Janek Soidla hinnangul peaks teist aastat toimuva rahvaralli võistlusrada olema sõitjatele igati meelepärane: kogu trass on valitud nii, et see oleks võimalikult kompaktne ning ülesõidud lühikesed.

„Lisakatsed on rahvasportlastele täiesti uued, seda võrrelduna mulluse Läänemaa rahvaralliga, neist suurem osa on mingil moel seotud kunagi väga populaarse Valge Daami ralliga,” on Kruusma tõdenud.

 Haapsalu rahvaralli võistlusraja kogupikkus on 110 kilomeetri ringis. Kiiruskatseid on 12, kokku teeb see veidi alla 27 kilomeetri, katsed sõidetakse neljal, valdavalt kitsal kruuskattega teel kulgeval lõigul, millest igaüht läbitakse kolmel korral.

Sarnast vigursõidukatset, nagu sõideti mullusel rahvarallil Kiltsi lennuväljal, tänavu kavas ei ole. Küll tuleb võistlejail oma oskusi proovile panna 0,74 kilomeetri pikkusel sprindi-slaalomi katsel, millest 500 meetri jagu sõitu kulgeb asfaldil.

Tava kohaselt ei avalda Haapsalu rahvaralli korraldajad lisakatsete kaarte enne võistluspäeva. Nii ilmub selgi aastal vastavasisuline teave koos parimate vaatamispaikade kirjeldustega 19. juuni Läänemaa ajalehest Lääne Elu.

Pealtvaatajale olulise teabe leiab interneti autospordiajakirjast.

Võistluspäeval panevad korraldajad publiku tarvis Tallinna-Haapsalu ning Haapsalu-Laiküla maantee äärde ralli katsetele juhatavad suunaviidad.  

Võistluse jälgimine on pealtvaatajaile tasuta.

Rahvaralli karikavõistluste ning Moskvitš-liiga karikasarja kuuluv Haapsalu rahvaralli algab laupäeva, 19. juuni ennelõunal Uuemõisa alevikust, kus asub ka hoolduspark, kuhu võistlejad tulevad päeva jooksul kahel korral.

Start esimesele võistlusautole antakse kell 11, samas asuvasse finišisse oodatakse esimest ekipaaži orienteeruvalt kella poole viiest.

Seitsme tavapärase arvestusklassi kõrval peetakse Haapsalu rahvarallil eraldi arvestust klassis SU, kus selgitatakse paremusjärjestus tagarattaveoliste Nõukogude Liidu päritolu autodega osalevate harrastajate vahel.

Meenutamiseks. Esimene rahvusvaheline Valge Daami autoralli sõideti 1986. aastal.

Mitmeid kordi seisis Valge Daami ralli autasustamispjedestaalil jalgratta ralliauto vastu vahetanud olümpiavõitja, maailmameister ja Rahutuuri võitja Aavo Pikkuus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles