Norra väljaanne: reisijad olid lennuki kukkumisel India ookeani elus

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Norra väljaanne: reisijad oli lennuki kukkumisel India ookeanisse elus
Norra väljaanne: reisijad oli lennuki kukkumisel India ookeanisse elus Foto: SCANPIX

Norra väljaanne Verdens Gang edastas norralasest lennundusasjatundja Roger Hendelandi arvamuse, et Malaysia Airlinesi kadunud lennuki pardal olnud jäid lõksu autopiloodil lennanud lennukisse ning lennuki alla kukkudes olid reisijad veel elus.

Malaisia peaminister Najib Razak sõnas selle nädala esmaspäeval pressikonverentsil, et rohkem kui kaks nädalat kadunud onud lennuk kukkus suure tõenäosusega India ookeani ning pardal olnutest mitte keegi ei jäänud ellu.

Pardal olnute lähedased olid sellest teatest šokeeritud.

Norra asjatundja Roger Handelandi sõnul lendas lennuk seni autopiloodil, kuni kütus otsa lõppes. Siis kukkus alus ookeani.

«Pilootidega võis midagi juhtuda, kuid lennuk lendas edasi. Kokpitis toimunu kohta ei ole seni informatsiooni. Võimalik, et pardal olnud taipasid endaga juhtunut alles viimasel hetkel enne seda, kui lennuk alla kukkus. Nad olid siis elus ja pardal oli arvatavasti paanika,» selgitas Handeland.

Ta jätkas, et kui piloodid  olid surnud või tajuta olekus, siis ei saanud ülejäänud pardal olnud meeskonnaliikmed eriti midagi õnnetuse ärahoidmiseks teha.

«Osas lennukites on julgeolekumeetmed karmid, kokpitti pääseb vaid teatud koodide abil. Eri lennufirmadel on kokpiti turvalisuse reeglid erinevad. Me ei tea täpselt, millised olid need kadunud lennukis,» nentis norrakas.

Handelandi andmetel on Boeing 777 tüüpi lennukites neljaastmeline  lennu- ja turvalisussüsteem. Kui üks aste lakkab töötamast, ei püsi lennuk just kaua õhus.

Handelandi arvates on Malaysia Airlinesi puhul kõige tõenäolisem tulekahjuteooria.

«Tulekahju kokpitis on õudus, kuid just nii võis juhtuda. Seal on tuld raske kustutada. Suits ja põlengust tekkinud ained võisid piloodid uimastada. Samuti ei saa välistada kaaperdamist. Üks on  kindel, et enne lennuki kadunuks jäämist toimus kokpitis midagi kummalist ning piloodid ei juhtinud enam lennukit,» lisas asjatundja.

Malaysia Airlinesi lennuk Boeing 777-200 jäi kadunuks 8. märtsil, lennates Kuala Lumpurist Pekingisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles