Amet soovitas Raasiku ülesõidule tõkkepuud

Katariina Krjutškova
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmapäeval juhtus Harjumaal Raasiku raudteeülesõidul traagiline avarii, milles hukkus kaks inimest.
Kolmapäeval juhtus Harjumaal Raasiku raudteeülesõidul traagiline avarii, milles hukkus kaks inimest. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Augustikuise õnnetuse tõttu Raasiku ülesõidukohal tegi ohutusjuurdluse keskus detsembris Eesti Raudteele soovituse, et Raasiku foorituled vahetataks välja ja ülesõidukoht varustataks tõkkepuuga.

«Uut tüüpi veeremi sõiduomaduste parema ärakasutamise eesmärgil muutub üha aktuaalsemaks lubatud kiiruste tõstmine raudteel, mis varem või hiljem tingib raudteeohutuses täiendavate meetmete rakendamise. Sellest aspektist  lähtuvalt on otstarbekas kaaluda Raasiku raudteeülesõidukoha  moderniseerimisel koheselt ka tema tõkkepuudega seadistamist,» seisis ohutusjuurdluse keskuse kokkuvõttes, mis saadeti ka Eesti Raudteele.

Eesti Raudtee pressiesindaja Liina Hallik sõnas, et Eesti Raudtee alustas tõkkepuu rajamise ettevalmistööd juba möödunud aasta lõpus. Praegu käib selle rajamiseks vajalike tingimuste kooskõlastamine.

«See on pikk protsess,» vastas Hallik küsimusele, miks pole Raasiku ülesõidukohale seni õnnestunud tõkkepuud panna. Teemat kommenteerides lisas ta: «Tööd on plaanis lõpetada 2014. aasta sees, aga läks nüüd niipidi.» Teisalt rääkis Hallik, et sellel ülekäigukohal on hõre liiklus, mistõttu pole sinna tõkkepuu rajamine kohustuslik ning otsus seda ikkagi teha tuli hoopis Eesti Raudtee initsiatiivil.

Juba mullu mais saatis üks murelik autojuht Eesti Raudteele kaebuse ohtliku ülesõidu kohta, kuid ametnikud leidsid toona, et muretsemiseks pole põhjust.

Möödunud aasta augustis toimus Tallinna-Tartu kiirrongi kokkupõrge sõiduautoga Nissan Micraga. Auto sõitis pärast laugest kurvist väljumist diiselrongi mootorvaguni ette. Autot juhtinud vanem naisterahvas hukkus sündmuskohal.

Hiljem tuvastati, et õnnetuse otseseks põhjuseks oli autojuhi tähelepanematusest tingitud inimlik eksimus. Autojuht ei reageerinud adekvaatselt ülesõidukoha eel paiknevatele liikluskor raldusvahenditele, sealhulgas vilkuvatele keelavatele punastele foorituledele ega sellega kaasnevale helisignaalile.

Autojuhi tähelepanematust soodustas fooritulede valguskiirguse osaline neeldumine pealelangeva intensiivse päikesekiirguse käes.

Tänast õnnetust kommenteerides  väitis Hallik, et selle põhjuseks punase tulega ülesõidukoha ületamine «Kui ei näe tuld, peab hoogu maha võtma,» põhjendas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles