Rongireisija õnnetusest: elu käis silme eest läbi

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rongiõnnetus Raasikul
Rongiõnnetus Raasikul Foto: Mihkel Maripuu

Raasikul kaks inimelu nõudnud rongiõnnetust kirjeldanud reisija sõnul toimus kokkupõrge väga kiiresti ning selle tagajärjel lendasid vagunis nii kotid kui klaasikillud.

 «Me istusime viimases vagunis koos kolme lapsega. Üks naine ütles, et ta nägi veoautot suure hooga tulemas ja ei saanudki aru, kes jõuab enne, kas meie või auto. Ta lootis, et auto jõuab, aga ei jõudnud ja pani küljepealt pauguga sisse,» rääkis rongireisija Margit.

Naisterahva sõnul mängis nende vigastusteta pääsemises rolli see, et ta oli ostnud piletid esimesse klassi, mille kohad asuvad kõrgemal. «Oleks all istunud, siis oleks arvatavasti korralikult viga saanud. Taga istus küllaltki vähe reisijaid. Meile lendas klaas pähe, terve pea on klaasikilde täis. Kõik klaasid purunesid ja kõik rongi sees lendas. See käis nii kähku. Elu käis silme eest läbi.»

«Kui mingi mõte peast läbi käis, siis ainult palusin jumalat, et me ellu jääme. Pärast õnnetust tütar nuttis, vaatas mulle otsa ja ütles: «Emme, ma armastan sind». See oli lihtsalt kohutav. Võib öelda, et teine sünnipäev,» lausus Margit.

Õnnetuspaik nägi umbes poolteist tundi pärast kokkupõrget väga trööstitu välja. Reisijad seisid tee ääres ja ootsaid asendusbussi, et sellega edasi liikuda. Päästjad ja politseinikud tegutsesid rekka ümber, uurisid kohta, kus toimus kokkupõrge ning reguleerisid liiklust.

Umbes kümme meetrit enne raudteed oli asfaldil näha rekka pidurdusjälge. Sündmuspaigal viibinud politseinikud oletasid, et rekka sõitis eelviimasele vagunile otsa ning järelhaagis paiskus seejärel viimasele vagunile otsa ja lõi sinna lausa augu sisse. Seejärel lohistas rong veokit edasi umbes kümme meetrit, rekka paiskus elektripostile otsa, murdis selle pooleks ja jäi raudtee kõrval seisma. Rong sai pidama umbes sada meetrit eemal.

Kärgatus ja tolmupilv

Rongi eesotsas istunud reisijad kirjeldasid, et tundsid kuidas rong rappus ning järgmine hetk oli ümberringi suur tolmupilv. Raudtee lähedal elava vanema meesterahva sõnul kuulis ta suurt pauku ning läks välja vaatama ja nägi, et veoauto oli rongiga kokku põrganud.

Reisija Margit rääkis, et kartis vaguni külili kukkumist otsasõidu tagajärjel, kuid seda õnneks ei juhtunud. «Ma ei saa aru, kuidas ta nii sõitis. Autojuht ilmselt sai silmapilkselt surma. Ühele naisele lendas klaas pähe ja kiirabi saabudes tal enam pulssi polnud.»

«Väga toredad mehed olid rongis, kes abistasid vigastatuid ja aitasid rongist välja,» kirjeldas ta. «Kõik tossas ja oli tolmu täis. Nad aitasid asjad ära tuua. Väga abivalmid ja väga tore suhtumine. Küllaltki kähku jõudsid ka päästeamet ja kiirabi kohale. Ma täitsa imestasin. Kümne minutiga oli kohal.»

«Alati öeldakse, et viimane vagun on kõige ohutum. Mind päästis see, et käisin kaks-kolm eurot rohkem välja, et aastas korra rongiga sõita ja läksime esimesse klassi. Oleks me seal all olnud, siis võib-olla poleks ellu jäänud. Viimane vagun pole ikka kõige ohutum. Järgmine kord teame, ei sõida enam rongiga,» lisas ta.

Rohkem kui neli tundi pärast õnnetust võtsid päästjad veoautot juhtinud meesterahva surnukeha deformeerunud kabiinist välja ning viisid minema.

Pikemalt loe homsest Postimehest!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles